خبرگزاری کار ایران

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه عمان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۷۲

روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمینه‌های مختلف در سایه تدابیر حکیمانه رهبران دو کشور از ثبات و استحکام خوبی برخوردار است. نقش سازنده ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه بر هیچ کشوری پوشیده نیست.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات عمانی با یوسف‌بن‌علوی؛ وزیر مسئول در امور خارجی آن کشور دیدار و درخصوص همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای گفتگو نمود.

به گزارش ایلنا؛ معاون وزیر خارجه کشورمان در این دیدار با ارائه گزارشی از سومین نشست کمیته راهبردی و مشورت‌های سیاسی بین دو کشور که در مسقط برگزار گردید، افزود: ویژگی‌های ممتاز روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان ایجاب می‌کند که از همه ظرفیت‌های موجود به بهترین نحو درجهت منافع دو کشور و منطقه بهره برداری نمائیم.

امیر عبداللهیان اظهار داشت: فعالیت‌های مستمر کمیسیون و کمیته‌های مشترک دو کشور نشان دهنده پویایی مناسبات و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های گروه‌های تروریستی، همکاری و رایزنی بین کشورهای منطقه را امری ضروری دانست و تأکید کرد: مبارزه جدی با تروریسم مستلزم خشکاندن ریشه‌های رشد افراطی‌گری در منطقه می‌باشد.

وزیر مسئول در امور خارجی سلطنت عمان ضمن ابراز خشنودی از نتایج سومین نشست کمیته مشترک راهبردی مشورت‌های سیاسی، اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در زمینه‌های مختلف در سایه تدابیر حکیمانه رهبران دو کشور از ثبات و استحکام خوبی برخوردار است.

بن علوی با اشاره به جایگاه تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه‌ای افزود: نقش سازنده ایران در برقراری ثبات و امنیت در منطقه بر هیچ کشوری پوشیده نیست.

وی فعالیت‌های تروریستی و افراطی‌گری را تهدیدی خطرناک علیه کشورهای منطقه برشمرد و راه مبارزه با آن را هوشیاری، همکاری و رایزنی بین کشورهای منطقه دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز