خبرگزاری کار ایران

دهقانی خواستار شد:

ضرورت اتخاذ تدابیر سازمان ملل در برخورد با اقدام تروریستی اخیر در یمن

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۷۳

دولت جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد موکداً درخواست می‌کند ضمن محکومیت سریع این حمله تروریستی، خواستار مجازات عاملین این گونه اعمال تروریستی شده و کشورهای عضو این سازمان را به همکاری در اجتناب از ارائه هرگونه حمایت مالی و پشتیبانی به تروریست‌ها ترغیب کنند.

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل ضمن محکومیت سریع حمله تروریستی در یمن، خواستار مجازات عاملین شده و کشورهای عضو این سازمان را به همکاری در اجتناب از ارائه هرگونه حمایت مالی و پشتیبانی به تروریست‌ها ترغیب کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی با ارسال نامه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و همچنین محمد زین شریف رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به اقدام تروریستی و هدف قرار دادن اقامتگاه سفیر کشورمان در صنعا که توسط عناصر وابسته به گروه تروریستی القاعده صورت گرفته و به کشته و مجروح شدن مردم بی گناه و وارد آوردن خسارت به ساختمان‌های محل از جمله اقامتگاه سفیر کشورمان منجر شد، خواستار اقدام عاجل دبیرکل و رئیس شورای امنیت این سازمان در برخورد با اینگونه اقدامات فزاینده تروریستی گردید.

دهقانی در این نامه آورده است: تروریست‌های مسئول این عمل بیرحمانه تحت تاثیر خشونت و افراطی‌گری بی حد و مرزی هستند و این بار اول نیست که دیپلمات‌های ایرانی و یا اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در یمن توسط تروریست‌ها مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت سازمان ملل متحد موکداً درخواست می‌کند ضمن محکومیت سریع این حمله تروریستی، خواستار مجازات عاملین این گونه اعمال تروریستی شده و کشورهای عضو این سازمان را به همکاری در اجتناب از ارائه هرگونه حمایت مالی و پشتیبانی به تروریست‌ها ترغیب کنند.

سفیر کشورمان در پایان نامه خود همچنین از مقامات یمن درخواست کرده است تا با انجام تحقیقات دقیق در خصوص حمله تروریستی، مسببین و عوامل دخیل در این ماجرا را مجازات کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز