خبرگزاری کار ایران

ابراز امیدواری ظریف برای برگزاری اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۶۴

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت و توسعه تاجیکستان ظرف سال‌های اخیر تاکید کرد با توجه به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاری‌های بیشتر بین دو کشور در حوزه روابط اقتصادی فراهم است.

معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان که برای شرکت در اولین همایش بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری به تهران سفر کرده است در حاشیه این همایش با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در این دیدار با اشاره به سوابق مشترک فرهنگی، تاریخی، دینی دو ملت ایران و تاجیکستان ابراز امیدواری کرد مناسبات دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی با اشاره به پیشرفت و توسعه تاجیکستان ظرف سال‌های اخیر تاکید کرد با توجه به توانمندی‌های فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران زمینه همکاری‌های بیشتر بین دو کشور در حوزه روابط اقتصادی فراهم است.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد سه کشور ایران – تاجیکستان و افغانستان می‌توانند در حوزه های مختلف همکاری داشته باشند.

ظریف ابراز امیدواری کرد اجلاس سه جانبه وزرای خارجه ایران، تاجیکستان و افغانستان در آینده نزدیک برگزار شود.

در ادامه نظام‌الدین شمس‌الدین زاهدی معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار تاکید کرد سفر جناب آقای دکتر روحانی به تاجیکستان زمینه گسترش مناسبات دو جانبه را فراهم کرده و اراده سیاسی مقامات ارشد دو کشور فضای بسیار مثبتی را برای توسعه همکاری‌ها بوجود آورده است.

وی افزود: همکاری بین کشورهای شرکت‌کننده در همایش بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراطی‌گری می‌تواند زمینه رشد و توسعه همکاری‌های همه جانبه در این خصوص را فراهم کرده و در مقابل توسعه خشونت و عقب‌ماندگی را از بین ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز