خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

در مساله موشکی نه صحبتی شده٬ نه توافقی صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۹۱۹

زمانی که آقای عراقچی و دوستانشان در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کردند٬ گفتند جز موضوع هسته‌ای٬ هیچ مورد دیگری محور مذاکرات نبوده است و تاکید کردند که در خصوص مساله موشکی نه صحبتی شده و نه توافقی صورت گرفته و اقدامی هم نخواهد شد

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر عده‌ای در خصوص طرح بحثموشکی در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: سخنان رهبری فصل‌الخطاب است و کسی نمی‌تواند جلو‌تر از ایشان قدم بردارد و صحبت کند.

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا و دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ بیان داشت: گزارشی که دوستان وزارت امور خارجه در کمیسیون امنیت‌ملی ارائه کردند٬ حاکی از این بود که موضوع مذاکرات در آخرین جلساتی که منجر به توافق هفت ماهه تا پایان ماه جولای شد٬ این بود که فقط موضوع هسته‌ای مورد بحثقرار گرفته و به هیچ عنوان موضوع موشکی بحثنشد و اتفاقاً دوستان وزارت خارجه اشاره کردند که طرف مقابل٬ پیشنهادی داشته‌اند اما جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره صحبتی در بحثغیر هسته‌ای با ۱ + ۵ ندارد و اگر کسی هم حرفی زده است هیچ ربطی به موضوع هسته‌ای و تیم مذاکره کننده ندارد.

وی ادامه داد: سه‌شنبه هفته گذشته٬ یعنی زمانی که آقای عراقچی و دوستانشان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کردند٬ اظهار داشتند که به جز موضوع هسته‌ای٬ هیچ مورد دیگری محور مذاکرات نبوده است و تاکید هم کردند که در خصوص مساله موشکی نه صحبتی شده و نه توافقی صورت گرفته و اقدامی هم نخواهد شد. مضاف بر اینکه از نظر ما نیز موضوع موشکی جمهوری اسلامی ایران٬ هیچ ربطی به مساله هسته‌ای ندارد و اگر احدی از آحاد ملت ایران هم حرفی زده است٬ نظر شخصی اوست و هیچ ربطی به مذاکرات ندارد.

وی با اشاره به متن قطعنامه‌ها که موضوع سلاح هسته‌ای در آن آمده است٬ به خبرنگار ایلنا گفت: ایران به هیچ وجه سلاح هسته‌ای ندارد و فعالیت‌های آن در قالب فعالیت‌های صلح آمیز است و مصارف پزشکی٬ انرژی٬ کشاورزی و تحقیقات و پژوهش آن مد نظر می‌باشدو در خلال گزارش اعضای وزارت امور خارجه در کمیسیون نیز به این بحثاشاره شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری کاملاً در جریان مذاکرات هستند و رهنمودهای ایشان در مذاکرات کاملاً مد نظر است و عملیاتی می‌شود و چند بار هم مقام معظم رهبری در طی ماه‌های گذشته حمایت خودشان را از تیم مذاکره کننده ابراز کردند.

حیدر‌پور در پایان ابراز داشت: مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را به نوعی فرزندان و سربازان این انقلاب خواندند. البته نشانه‌هایی هم مانند اظهارات آقای فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را داشته‌ایم که حرکت تیم مذاکره‌کننده را یک حرکت جهادی عنوان کردند و مجموعه سخنان مقام معظم رهبری و یاران ایشان نشان می‌دهد که از اقدامات تیم مذاکره کننده راضی هستند و اینکه کسی بیاید جلو‌تر از ایشان صحبت و حرکت کند٬ یعنی به نوعی می‌خواهد از امام جلو‌تر حرکت کند که اگر این حالت پیش بیاید باید برخورد شود تا سخنان خود را در جایی که نباید سخن بگویند٬ بیان نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز