خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان با شیخ الازهر

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۳۹

امیدواریم روند تقریب بین مذاهب اسلامی طی گفت‌و‌گو‌ها و همفکری سازنده بین علمای جهان اسلام، به نتایج ملموسی در جهت تقویت وحدت اسلامی در راستای منافع و مصالح امت اسلامی منجر شود.

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره عصر امروز پنج شنبه با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

به گزارش ایلنا؛ دکتر محمد محمودیان رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره عصر امروز پنج شنبه با دکتر احمد الطیب شیخ الازهر دیدار کرد.

شیخ الازهر در این دیدار ضمن خوشامدگویی به رئیس دفتر جدید حفاظت منافع کشورمان در قاهره، ابراز امیدواری کرد روند تقریب بین مذاهب اسلامی طی گفت‌و‌گو‌ها و همفکری سازنده بین علمای جهان اسلام، به نتایج ملموسی در جهت تقویت وحدت اسلامی در راستای منافع و مصالح امت اسلامی منجر شود.

دکتر احمد الطیب با اشاره به اینکه امت اسلامی در معرض توطئه چینی مستمر دشمنان قرار دارد، خاطر نشان کرد: دشمنان درصدد ایجاد نزاع و درگیری طائفه‌ای و مذهبی در کشورهای عربی و اسلامی در راستای منافع نامشروع دشمنان امت اسلامی هستند و از این رو علمای جهان اسلام باید برای جلوگیری از اختلاف و تفرقه در بین صفوف فرق مختلف اسلامی اعم از شیعه و سنی و دستیابی به تفاهم و گفتگو بین مذاهب اسلامی تلاش نمایند.

شیخ الازهر وحدت و همبستگی جهان اسلام را عامل مهمی برای تثبیت صلح و ثبات و امنیت در سراسر جهان اسلام دانست و با تشکر از دعوت آیت الله اراکی از وی برای شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، آمادگی الازهر برای همکاری و همفکری با علماء و مراجع جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان جهان اسلام و روشنگری در بین امت اسلامی برای جلوگیری از ترویج مسائل تفرقه انگیز و پرهیز از اهانت به مقدسات مسلمانان اعلام کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مراجع عظام شیعه در قم به موضوع تقویت وحدت و همبستگی اسلامی، بر نقش تاریخی و پیشتاز حوزه علمیه و مراجع شیعه در شهر مقدس قم و الازهر شریف به عنوان دو قطب بزرگ جهان اسلام در پیشبرد تقریب بین مذاهب اسلامی تاکید کرد و خواستار تداوم این نقش پویا و فعال با توجه به شرایط حساس کنونی فراروی جهان اسلام شد.

محمودیان با اشاره به بیانات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در دیدار با شرکت کنندگان در «کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در شهر مقدس قم خاطر نشان کرد: ایشان در این دیدار با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای تحمیل مشکل دست ساز جریان‌های افراطی و تکفیری به جهان اسلام و ابراز تاسف از منحرف شدن توجه امت اسلامی از مسئله اصلى فراروی جهان اسلام یعنی قضیه فلسطین، قدس شریف و قبله‌ى اوّل مسلمین مسجدالاقصى، بر ضرورت بکار گیری همه قدرت و نیروی امت اسلامی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تاکید نمودند.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان در این راستا از اهتمام و تلاش‌های شیخ الازهر در برگزاری همایش مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در قاهره و گنجاندن بندی در بیانیه پایانی این همایش در حمایت از مساله فلسطین تقدیر کرد و از ابتکار این همایش برای فراهم کردن زمینه گفتگو بین علمای جهان اسلام استقبال کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان همچنین با اشاره به حساسیت شرایط کنونی در مناطق مختلف جهان اسلام و گسترش پدیده شوم تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد: تروریسم و افراط گرایی بعنوان توطئه شوم استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مرز نمی‌شناسد و همه کشور‌ها و امت اسلامی را تهدید می‌کند و نقش نخبگان و علماء و مراجع دینی جهان اسلام برای روشنگری و مقابله با این پدیده شوم بسیار مهم و تاثیرگذار است.

محمودیان با اشاره توطئه دشمنان جهان اسلام برای تفرقه و شکاف در صفوف مسلمانان، به فتاوای صریح مقام معظم رهبری و دیگر مراجع عظام شیعه در حرمت هرگونه توهین و اهانت به مقدسات و نمادهای اسلامی اهل تسنن از جمله حرمت سب صحابه و تعرض به همسران پیامبر(ص) تاکید کرد.

رئیس دفتر حفاظت منافع کشورمان همچنین همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در کشور بزرگ مصر را نشانگر تسامح مذهبی در جامعه و نخبگان فهیم مصر دانست و ابراز امیدواری کرد این همزیستی مسالمت آمیز بین فرق و طوائف مختلف مذهبی گسترده‌تر و عمیق‌تر گردد.

وی در ابتدای این دیدار، میلاد فرخنده نبی اکرم رسول رحمت و پیوند دهنده قلوب مسلمین و پیامبر رحمت للعالمین حضرت محمد مصطفی(ص) را به شیخ الازهر و عموم مسلمانان جهان به خصوص مردم مسلمان مصر تبریک گفت.

وی همچنین دعوت رسمی آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را از دکتر احمد الطیب شیخ الازهر برای شرکت در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران تقدیم ایشان کرد و ابراز امیدواری نمود با تقویت پیوند و تعامل بین حوزه علمیه قم در شهر مقدس قم و الازهر شریف شاهد تقویت و استحکام هر چه بیشتر وحدت اسلامی و تقریب بین مذاهب اسلامی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز