خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار معاون وزیر خارجه چین:

با کمک چین با تروریسم مقابله می‌کنیم / تشکر از نقش مثبت چین در مذاکرات

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۳۴

عدم وجود مشکل سیاسی در روابط فیمابین و وجود نگرانی‌های مشترک بین دو کشور٬ از ویژگی‌های برجسته روابط دوجانبه است. این ویژگی‌ها زمینه انجام همکاری بین دو کشور است.

معاون وزیر امورخارجه جمهوری خلق چین امروز بعدازظهر با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین خاطرنشان کرد: روسای جمهور دو کشور در ملاقات با یکدیگر در شانگهای، زمینه هر چه بیشتر توسعه روابط را ترسیم کردند و لازم است بخش‌های ذیربط در دو کشور در زمینه اجرایی شدن توافقات دو رئیس جمهور گامهای مناسب را بردارند.

در ادامه ظریف از نقش مثبت طرف چینی در گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای ۱ + ۵ تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت روابط استراتژیک و راهبردی دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد زمینه لازم برای توسعه بیشتر روابط در تمام زمینه‌ها را فراهم آورد.

ظریف با اشاره به موضوع مقابله با تروریست و افراط‌گرایی گفت: ما نگرانی‌های مشترکی با چین در این زمینه داریم و تلاش می‌کنیم با همکاری نزدیک جلوی اقدامات تروریستی را سد نمائیم.

وزیر امورخارجه کشورمان عدم وجود مشکل سیاسی در روابط فیمابین و وجود نگرانی‌های مشترک بین دو کشور را از ویژگی‌های برجسته روابط دوجانبه عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌ها زمینه را برای انجام همکاری بیشتر بین دو کشور فراهم کرده است.

ژانگ مین نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام گرم وزیر امورخارجه چین گفت: روابط چین و ایران در تمام زمینه‌ها رو به افزایش است و ما بر این باور هستیم که روابط دو کشور راهبردی است. دیدارهای مقامات بلند پایه دو کشور طی یکسال گذشته بی‌سابقه بوده و در ماه‌های آتی نیز سفر متقابل مقامات چین به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت احیای جاده ابریشم و وجود ایده‌های مهم برای احیای این جاده گفت: خوشبختانه این ایده‌ها مورد استقبال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

معاون وزیر امور خارجه چین از همکاری جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست قدردانی و گفت: ما نباید اجازه دهیم که تروریست‌ها در عراق و سوریه پیشرفت نمایند زیرا بعد از خروج از این کشورها دست به عملیات تروریستی در سایر کشورها خواهند زد.

ژانگ مین در رابطه با موضوع هسته‌ای گفت: چین همواره علاقمند بوده که این مشکل هر چه زودتر حل شود و از توافق جامع هسته‌ای که منجر به رفع نگرانی‌های طرفین شود استقبال می‌کند.

ژانگ مین اقتصاد دو کشور را مکمل یکدیگر دانسته و بر افزایش همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: چین برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری با ایران اهمیت بالایی قائل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز