خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

عربستان خواستار تضعیف هرچه بیشتر لبنان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۸۱

پیشهاد تحویل هدیه ایران به لبنان از یک دیدگاه انسانی بوده است و مورد استقبال مسئولان کشور لبنان قرار گرفت به طوری که سفر وزیر دفاع لبنان به ایران در این جهت انجام خواهد شد.

یک کار‌شناس مسائل منطقه‌ای تاکید کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به لبنان یک نگاه انسانی و برگرفته از استراتژی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد یک وحدت منسجم میان شیعه؛ سنی صورت گرفته است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص روابط ایران و لبنان اظهار کرد: سفرهایی که میان مقامات کشورهای ایران و لبنان صورت می‌گیرد به نوعی در جهت ایجاد یک وحدت منسجم صورت می‌گیرد به گونه‌ای که ایران در صدد آگاهی بخشیدن و ارائه نظرات خود در زمینه خطرات رژیم صهیونیستی و تکفیری هاست که در سفر وزیر دفاع لبنان به ایران به جزء تحویل هدیه ایران به ارتش لبنان مسائل دیگری هم پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به صحبت‌های مقامات ایران در خصوص تحویل هدیه ایران به لبنان افزود: این پیشهاد از یک دیدگاه انسانی بوده است و مورد استقبال مسئولان کشور لبنان قرار گرفت به طوری که سفر وزیر دفاع لبنان به ایران در این جهت انجام خواهد شد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با تاکید بر تحرکات عربستان ضد لبنان بیان داشت: عربستان سعودی و به دنبال آن قطر نگاه‌هایی سوء به لبنان دارند و به نوعی عوامل خود را که هم پیمان با آمریکا هستند را بر ضد روابط تهران–بیروت خط‌دهی کرده‌اند و طیفی مانند جریان ۱۴ مارس به رهبری سعد الحریری به تحویل هدیه ایران به لبنان واکنش منفی نشان داده‌اند که این نشان می‌دهد عربستان با تقویت لبنان موافق نیست و تلاش آن‌ها در این جهت است تا لبنان در مقابل اسرائیل ضعیف باقی بماند.

هانی‌زاده در پایان با تاکید بر مثبت بودن روابط تهران بیروت خاطر نشان کرد: این سفر در چارچوب سفرهای رئیس مجلس به لبنان صورت می‌گیرد لذا سفر احتمالی وزیر دفاع لبنان به تهران را می‌توان یک نوع همبستگی و هم گرایی در حل مسائل و ارائه راهکارهای دو جانبه تلقی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز