خبرگزاری کار ایران

ملاقات سفرای گروه آلبا با معاون وزیر امور خارجه کشورمان

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۳۶

مجید تخت روانچی در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کشورهای دوست و همسو در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

سفرای کشورهای عضو اتحادیه بولیواری ملت‌های آمریکای لاتین(آلبا) در تهران به مناسبت دهمین سال تاسیس این اتحادیه با مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در امور اروپا و امریکا دیدار و گفت‌وگو نمودند.

به گزارش ایلنا؛ مجید تخت روانچی در این دیدار بر اهمیت گسترش روابط با کشورهای آمریکای لاتین به ویژه کشورهای دوست و همسو در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط عالی سیاسی موجود با کشورهای عضو این اتحادیه، بر وجود ظرفیت‌های فراوان جهت همکاری‌های اقتصادی میان طرفین تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این همکاری‌ها و ارائه کمک‌های فنی و مهندسی با هدف رفع موانع و مشکلات این کشور‌ها اعلام کرد.

مجید تخت روانچی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آلبا دارای مواضع مشترکی در زمینه‌های مختلف هستند و با توجه به اهداف مشترک و مورد علاقه ایران و کشورهای عضو گروه آلبا می‌توانیم در چارچوب جنبش عدم تعهد همکاری‌های گسترده‌ای را طراحی کنیم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در روابط کوبا وایالات متحده آمریکا، اعمال سیاست‌های یک جانبه و تحریم‌های اقتصادی علیه کشور‌ها را سیاستی ناکارآمد و غیر موثر ارزیابی کرد و مقاومت پنحاه ساله دولت و ملت کوبا را مورد ستایش قرار داد.

در این دیدار سفیر نیکاراگوآ در تهران بعنوان شیخ السفراء گروه کشورهای عضو آلبا، با اشاره به دستاوردهای گروه آلبا طی ده سال گذشته، ابراز امیدواری نمود کشورهای عضو این اتحادیه بتوانند همانند گذشته با حفظ اصول و ارزش‌های مورد توجه، در جهت اتحاد و همگرایی کشورهای آمریکای لاتین گام بردارند.

سفیر ونزوئلا در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اعمال فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی دول غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: خوشبختانه شرایط موجود در ایران و توسعه اقتصادی کشور به گونه‌ای است که شکست این رویکرد را به اثبات رسانده است.

سفیر کوبا در تهران نیز از همراهی و حمایت دولت و ملت ایران با دولت و ملت کوبا طی سال‌های متمادی قدردانی کرد.

سفیر اکوادور و نماینده سیاسی سفارت بولیوی نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری‌های فیمابین تأکید کردند.

اتحادیه بولیواری ملت‌های آمریکای لاتین(آلبا) متشکل از کشورهای ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوآ، اکوادور، بولیوی، دومینیکا، گرنادا، آنتیگوآ باربودا، سنت وینسنت و گرانادینس، سنت لوسیا، سنت کیتس و نویس می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز