خبرگزاری کار ایران

شمخانی در دیدار با وزیر دفاع عراق مطرح کرد:

اراده قاطع ایران برای تداوم حمایت همه جانبه از دولت عراق

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۳۸

توسعه همکاری‌های راهبردی میان دو کشور محدود به حوزه دفاعی نبوده و با اراده و تلاش دو دولت به زودی شاهد شکوفایی بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی همه جانبه میان ایران و عراق خواهیم بود.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق صبح امروز با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظلم بی سابقه تروریستهای تکفیری به اهل سنت عراق، ضرورت آزاد سازی مناطق سنی نشین عراق توسط برادران اهل سنت و بازگشت مهاجرین به خانه و کاشانه خود را خاطرنشان کرد و اظهار داشت: حمایت ایران از مردم عراق در مبارزه با تروریسم تکفیری بر گرفته از آموزه های دینی بوده و در اجرای این تکلیف الهی تفاوتی میان شیعیان و اهل سنت قایل نیست.

علی شمخانی با اشاره به همکاری های راهبردی و گسترده میان دو کشور به ویژه در زمینه های دفاعی و امنیتی، استقرار امنیت و آرامش در عراق و کشورهای منطقه را خواست و اراده جمهوری اسلامی ایران بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: توسعه همکاری‌های راهبردی میان دو کشور محدود به حوزه دفاعی نبوده و با اراده و تلاش دو دولت به زودی شاهد شکوفایی بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی همه جانبه میان ایران و عراق خواهیم بود.

وی لازمه ایجاد امنیت پایدار و دائمی در عراق را مشارکت همه گروه‌ها و حضور فعال مردم و مراجع دینی و اتکا به راه حل های داخلی دانست و تاکید کرد: امروز داعش در وضعیت ضعف قرار دارد و در صورتی که کمک های پنهان تسلیحاتی و مالی برخی کشورهای فرامنطقه ای به آن ها قطع شود، به زودی شاهد آزادسازی تمام مناطق از سلطه تروریست ها خواهیم بود.

شمخانی با تاکید بر اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران برای تداوم حمایت همه جانبه از دولت عراق برای ریشه کنی فتنه تروریسم در این کشور افزود: حتی یک وجب از خاک کشور عراق نیز نباید در اشغال تروریستهای تکفیری که هدفی جز اسلام هراسی و نابودی منابع انسانی و مالی عراق ندارند باقی بماند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان برگزاری موفق کنگره عظیم اربعین با حضور بیش از ۲۰ میلیون زایر از کشورهای مختلف را نشانه ای روشن از توانمندی و صلاحیت ارتش و نیروهای امنیتی عراق در برقراری امنیت و عدم نیاز به مداخله کشورهای خارجی دانست.

خالد متعب یاسین العبیدی وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت عملیات انجام شده از سوی ارتش و نیروهای مردمی و پاکسازی مناطق گسترده ای از خاک عراق از لوثوجود تروریستهای تکفیری گفت: حمایت‌های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از نیروهای مسلح عراق ضمن افزایش همبستگی بیشتر میان دو کشور نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی‌های ارتش عراق در مناطق مختلف داشته است.

وی افزود: مواضع و اقدامات صادقانه و جدی ایران در حمایت از عراق یک رویداد تاریخی و تاثیر گذار بوده و با رفتارهای شعاری که برخی مدعیان حمایت از عراق دارند بسیار متفاوت است

وزیر دفاع عراق با تبیین وضعیت رو به توسعه بنیه دفاعی این کشور در شرایط جدید افزود: استقرار سیاسی حاصل از رای و اراده مردم عراق نقش ارزنده ای در تقویت و انسجام نیروهای مسلح این کشور و افزایش روحیه برای مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز