خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان:

دولت وحدت ملی افغانستان مورد حمایت ایران است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۳۰

نتیجه انتخابات مردمی به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید و آنچه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه مناسبات با همسایگان و همچنین تاکید بر ضرورت همکاری با دولت جدید افغانستان، آمادگی وزارت خارجه را بر شکل‌گیری همکاری‌ها با هدف تحکیم ثبات و امنیت در افغانستان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، «محمد جواد ظریف» در دیدار «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان که به دعوت همتای ایرانی خود در تهران بسر می‌برد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان٬ اظهار داشت: نتیجه انتخابات مردمی به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید و آنچه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

وی با استقبال از سفر مقامات افغان به کشورمان آن را گامی مهم در پیشبرد برنامه همکاری‌ها برشمرد و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران کشورمان در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در ابعاد مختلف تاکید کرد.

«حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت متبوع خویش را به دلیل دوستی و مودت عمیق در دوران و سالهای سخت و پر تلاطم افغانستان ابراز و گفت هیچگاه احسان و محبت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: تعمیق مناسبات با ایران در تمام ابعاد دو جانبه و چند جانبه در اولویت سیاست‌های دولت وحدت ملی بوده و هیچگاه اجازه نخواهیم داد از افغانستان تهدیدی متوجه ایران شود.

اتمر با تجدید دعوت از وزیرامور خارجه ایران برای سفر به افغانستان، از تمایل جدی مقامات عالیرتبه افغان برای سفر به تهران در آینده نه چندان دور سخن گفت و اظهار امیدواری کرد موافقت نامه جامع همکاری‌های فیمابین تدوین و به امضا طرفین برسد.

مشاور امنیت ملی افغانستان با کلیدی خواندن موقعیت ممتاز کشورمان توسعه همکاری در بخش ترانزیت و تجارت کالا و خدمات و نیز همکاری‌های اقتصادی را مهم ارزیابی و بر ضرورت افزایش همکاری‌ها در حوزه هائی چون مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز