خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا مطرح شد:

روایت عمار حکیم از نحوه شهادت سرداران ایرانی در عراق

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۹۴

بعضی از کشورها خیلی ناراحتند از این که جمهوری اسلامی ایران، با این وضوح و روشنی و اقتدار، مشورت‌های جدی خود را به دولت عراق، به ملت عراق، در مبارزه با داعش می‌دهد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا، تأکید کرد: برخی از این سرداران شهید و شخصیت‌های برجسته(ایرانی) که در(عراق) به شهادت رسیدند، و فیلم آن هم موجود است، تا لحظه شهادت سلاح به دست نداشتند، ولی مشورت‌ها را به صورت میدانی، به مجاهدین و به نیروهای عراقی می‌دادند.

«سید عمار حکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در حاشیه سفر روز گذشته خود به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای این شهر، در گفت‌وگویی کوتاه، به سؤالات خبرنگار ایلنا در قم پاسخ داد.

رسانه‌های غربی اخیرا جنجال رسانه‌ای به پا کردند که ۲۹ تن از نظامیان ایرانی در عراق به شهادت رسیدند(در مقابله با داعش). این درحالی است که هم دولت عراق و هم دولت ایران، حضور نظامیان ایران را به صورت مستقیم تکذیب کرده و گفتند اگر کسی هم بوده، به صورت داوطلب و پس از فتوای آیت‌الله سیستانی در مبارزات با داعش حضور پیدا کرده است. به نظر شما چرا این جنجال رسانه‌ای را به پا کرده و چرا این شایعات را مطرح می‌کنند و هدف‌شان چیست؟

بعضی از کشورها خیلی ناراحتند از این که جمهوری اسلامی ایران، با این وضوح و روشنی و اقتدار، مشورت‌های جدی خود را به دولت عراق، به ملت عراق، در مبارزه با داعش می‌دهد و این موجب شده که یک موقعیت معنوی مهمی در میان دل‌های ملت عراق ایجاد بشود و مردم، احترام‌شان به جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا کند. لذا هر ترفندی را که در تضعیف این نقش و بیان این که این‌ها دخالت نظامی می‌کنند و نه مشورت؛ و واقع امر این است که برخی از این سرداران شهید و شخصیت‌های برجسته‌ای که به شهادت رسیدند و فیلم آن هم موجود است، این‌ها تا لحظه شهادت سلاح به دست نداشتند. ولی این مشورت‌ها را میدانی، به مجاهدین و به نیروهای عراقی می‌دادند و شجاعانه این خدمات را تقدیم کردند و به شهادت رسیدند.

اگر انشاالله گروهک تروریستی - تکفیری داعش نابود شد، تکلیف مناطق مورد مناقشه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به کجا می انجامد؟

قانون اساسی راه حل‌های روشنی برای حل این نوع مشکلات مشخص کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز