خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آذربایجان: / تکرار /

ایجاد گروه‌های تروریستی در راستای تضعیف همگرایی امت اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۰۱

همه‌ مسلمانان جهان ائم از شیعه و یا سنی در اصول با یکدیگر اشتراک عقیده داشته و به خدا، پیامبر و کتاب و قبله واحد ایمان دارد.

سفیر ایران در باکو گفت: برخی از کشورهای غربی وارد جنگ نرم با مسلمانان شده‌اند و با فرقه سازی در صدد تضعیف اندیشه و تفکر تقریبی در بین علما و شخصیت‌های تاثیر گذار جهان اسلام هستند.

به گزارش ایلنا، به همت رایزن فرهنگی سفارت ایران رد باکو با حضور ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان مراسم گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و هفته ی وحدت‌ عصر روز گذشته برگزار شد.

سفیر کشورمان دراین مراسم با تصریح این که جهان اسلام در صورت همبستگی و تفاهم می‌تواند به قدرتی بزرگ و تاثیرگذار در معادلات بین‌المللی تبدیل شود افزود: ‌ مخالفان اسلام یکی از راه‌های کلیدی جهت تامین منافع خود را تضعیف جهان اسلام از طریق ایجاد اختلاف میان کشورها و مذاهب اسلامی می‌دانند.

وی فرقه سازی‌های مذهبی، سیاسی و تبدیل آنان به گروههای تروریستی را یکی از راههای مقابله قدرت‌های غربی با اتحاد مسلمانان دانسته وتاکید کرد: ایجاد فرقه‌های جعلی منحرف و گروه‌های تروریستی مانند داعش برای تضعیف نقش دین در همگرایی امت اسلامی است.

پاک آیین ادامه داد: گروه‌های افراطی مانند داعش که خود را در پشت چهره‌ی مذهب پنهان می‌کنند وحدت مسلمانان را هدف قرار داده که به صورت عمدی یا سهوی در جهت تامین منافع غرب ایفای نقش می‌کند.

وی ادامه داد: همه‌ مسلمانان جهان ائم از شیعه و یا سنی در اصول با یکدیگر اشتراک عقیده داشته و به خدا، پیامبر و کتاب و قبله واحد ایمان دارد.

سفیر کشورمان در باکو اضافه کرد: ‌برای شناخت و مقابله با ترفندهای جنگ نرم غرب وظیفه‌ی علما، روحانیون و دیگر فرهیختگان دینی سنگین است و آنان باید با آموزش‌های لازم بصیرت مسلمانان را نسبت به دسیسه‌های دشمنان اسلام، ارتقاء دهند وبا روش های نوین و پاسخگو خلاء دینی و اعتقادی موجود در جوامع اسلامی را پر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز