خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست خبری با وزیر خارجه قبرس: / مشروح /

حوادثپاریس را صریحا محکوم می‌کنیم / ساخت نیروگاه زیر‌زمینی و بمب هسته‌ای ادعایی مضحک است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۳۷

نه در ایران و نه در هیچ کجای دیگری موافق ساخت بمب هسته‌ای نیستیم و معتقدیم که باید کلیه سلاح‌های هسته‌ای برچیده شود وطبق فتوای مقام معظم رهبری هیچ‌گاه به دنبال نبوده‌ایم.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ فقط در موضوع هسته‌ای است٬ تاکید کرد: حضور من در ژنو در خصوص مذاکرات هسته‌ای فقط یک‌روزه است اما حضورم در اروپا بستگی به سایر برنامه‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک خود با وزیر امور خارجه قبرس که پیش از ظهر امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد گفت: روابط ایران و قبرس، روابط دیرینه‌ای است و ما از آغاز استقلال جمهوری قبرس دارای روابط سیاسی و دیپلماتیک بوده‌ایم و همواره این روابط چه آن زمان که قبرس عضو کشورهای غیر متعهد و چه آن زمان که عضو اتحادیه اروپا است٬ ادامه داشته است.

وی ادامه داد: روابط دو جانبه ایران و قبرس در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همواره ادامه داشته که البته این روابط در زمینه‌های مختلف قابل گسترش است ما در این دیدار درباره نحوه روابط در زمینه‌های مختلف چه از طریق توسعه روابط از سوی بخش خصوصی و چه قراردادهای دو کشور در زمینه‌های دانشگاهی، ‌فرهنگی، ‌علمی وفنی بحثکردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه همکاری‌های ایران و قبرس در خصوص امنیت منطقه، مبارزه با تروریسم و افراط به ویژه در دو کشور سوریه و لبنان مورد بحثقرار گرفت٬ یادآور شد: قبرس به این دو کشور نزدیک است و می‌تواند نقش مفیدی برای یافتن راه حل عمده در این‌باره پیدا کند.

ظریف افزود: قبرس از جمله کشورهای ناحیه مدیترانه و عضو فعال اتحادیه اروپا است که می‌تواند نقش مثبتی در جهت مبارزه با افراط و ترور و خشونت داشته باشد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی پاریس٬ تاکید کرد: تحولات روزهای گذشته نشان‌دهنده مبارزه جمعی با افراط و خشونت است. ما صریحا اتفاقاتی که در پاریس افتاد را محکوم کردیم چرا که با اسلام و اسلام‌خواهی ارتباطی ندارد و اثری جز آسیب‌زدن به وجهه اسلام نخواهد داشت و این حرکت نشان داد که مبارزه با تروریسم و افراط نیازمند حرکت‌های همه جابنه و مشترک است لذا انتظار داریم که برخی کشور‌ها سیاست‌های دوگانه‌شان را در این‌باره متوقف کنند.

ظریف در پاسخ به سئوالی درباره واکنش وزارت امور خارجه به ادعای هفته‌نامه اشپیگل برای ساخت بمب اتم و تاسیسات زیرزمینی هسته ای از سوی ایران در سوریه، گفت: ادعای این هفته‌نامه یکی از تلاش‌هایی است که برای ایجاد توهم در سطح بین‌المللی و تصور نگرانی از جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود.

وی دامه داد: این اقدامات گاهی اوقات جنبه مضحک به خود می‌گیرد، یک ادعای مضحک که اخیرا به منظور هراس‌افکنی، توهم و ترس در سطح بین‌المللی و ادامه سیاست‌های غلط در مورد سوریه و وحشت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مطرح شده همین موضوع است.

ظریف تاکید کرد: ما بارها اعلام کردیم که چه در ایران و چه در هر نقطه دیگری از جهان مخالف سلاح هسته‌ای هستیم و بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری هیچ گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز