خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزارت خارجه در دیدار خداحافظی سفیر لهستان:

بعضی کشورهای اروپایی اهمیت برخورد با تروریسم را درک کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۷۷

یولیوش گویوو سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران در پایان ماموریت خود درتهران با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات نمود.

قائم مقام وزارت امور خارجه عصر امروز در دیدار خداحافظی با سفیر لهستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از کشورهای منطقه در مبارزه با تجاوز و افراط گرایی حمایت کرده، گفت: باید گفت ایران در این مسیر هزینه‌های زیادی نیز پرداخته و می‌پردازد

به گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی در این دیدار از تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای سطح مناسبات بی‌دو کشور در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد و افزود: شما طی این مدت موفق شدید، در راستای ارتقای مناسبات تجاری دو کشور قدم‌های اساسی بردارید.

وی با اشاره به افزایش تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور به ویژه پس از روی کار آمدن دولت یازدهمٰ ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش مناسبات با همت و تلاش طرفین خصوصا سفرای دو کشور باشیم.

قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان، ایران را جزیره‌ای با ثبات در منطقه خاورمیانه نامید و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از کشورهای منطقه در مبارزه با تجاوز و افراط گرایی حمایت کرده و البته هزینه‌های زیادی نیز پرداخته و می‌پردازد. وی با اشاره به رخدادهای اخیر بویژه حادثه تروریستی پاریس، خاورمیانه را یکی از نقاط کلیدی همکاری ایران و اروپا برشمرد و افزود: خوشبختانه لهستان و تعدادی از دوستان اروپایی این مسئله را بخوبی درک کردند و امیدواریم دیگر کشورهای اروپایی نیز به درک صحیحی از عوامل و ریشه‌های خشونت، افراط گرایی و تروریسم که مرز‌ها را در نوردیده و به یک تهدید بین المللی مبدل شده است، دست یابند.

یولیوش گویوو نیز در این دیدار از ماموریت خود در تهران با خاطرات خوش یاد کرد و گزارشی از فعالیت خود خصوصا تبادل هیات‌ها سیاسی و پارلمانی دو کشور از جمله دیدار رسمی وزیر خارجه لهستان از ایران، سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران به لهستان و دیدارهای متقابل پارلمانی، اقتصادی و تجاری فی مابین ارائه نمود.

وی اظهار امیدواری کرد، روند سازنده مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ بر اساس موازین حقوق و قواعد بین المللی به نتیجه منتهی گردد تا زمینه ارتقای مناسبات تجاری جمهوری اسلامی ایران با لهستان و کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بیش از گذشته فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز