خبرگزاری کار ایران

علی خرم در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مرزهای رسمی در مذاکرات در حال کاسته شدن است

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۶۵

نوع مذاکرات دستگاه دیپلماسی نشان می‌دهد روابط ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی شده که در آن رسمیت روابط کمتر و صمیمیت دو طرف بیشتر می‌شود.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل با اشاره به این نکته که سه کشور اروپایی منتظر هستند، ببینند بعد از هر مذاکره آمریکا چه پیامی می‌دهد٬ تاکید کرد: از سوی دیگر روسیه و چین هم توان این را ندارند که به تنهایی نقش یک طرفه مثبت را بازی کنند.

سیدعلی خرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و همچنین یادآوری گفت‌وگوهای دو جانبه محمدجواد ظریف و جان کری گفت: در دنیای بین‌الملل هرچه جلو‌تر می‌رویم٬ شاهد کاسته شدن تدریجی مرزهای رسمی هستیم. امروز دیگر مسائل بین کشور‌ها همچون گذشته تنها با نشستن پای میز مذاکره قابل حل نیست٬ بلکه پیاده‌روی دیپلماتیک نیز معنای خاص خود را دارد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توان نوع گفت‌وگوی ظریف و کری را تحلیل کرد و افزود که ایران و آمریکا در مسیر انجام یک کار مشترک قدم می‌زنند و رایزنی می‌کنند.

خرم با تاکید بر اینکه ظریف و کری خواستند بگویند درصدد رفع اختلافات هستند، گفت: نوع مذاکرات دستگاه دیپلماسی نشان می‌دهد که روابط ایران و آمریکا وارد فاز جدیدی می‌شود که در آن رسمیت روابط کمتر و صمیمیت دو طرف بیشتر می‌شود.

این کارشاس مسائل بین‌الملل گفت: ایران و آمریکا تمایل دارند با برداشتن مرزهای رسمی در روابط‌شان٬ مشکلات دوجانبه خود را بیشتر از طرق غیر رسمی حل‌وفصل کنند.

سفیر اسبق ایران در مقر اروپایی سازمان ملل با بیان اینکه ایران و آمریکا دو بازیگر اصلی در پرونده هسته‌ای هستند، تاکید کرد: سه کشور اروپایی منتظر هستند، ببینند بعد از هر مذاکره آمریکا چه پیامی می‌دهد از سوی دیگر روسیه و چین هم توان این را ندارند که به تنهایی نقش یک طرفه مثبت را بازی کنند و با ایران هم اختلافی ندارند که بخواهند نقش تخریبی علیه ایران بازی کنند، بنابراین باید ایران و آمریکا اختلافات سیاسی خود را حل کند.

خرم عنوان کرد: در ماه‌های گذشته علاوه بر روسیه و چین، کشورهای اروپایی هم از ایران تقاضا داشتند اختلافات خود با آمریکا را حل کند چراکه در این صورت این کشور‌ها اشتیاق این را دارند وارد همکاری‌های موثر اقتصادی با ایران شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز