خبرگزاری کار ایران

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای:

امیدواریم به توافق دست یابیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۹۰

هیچ وقت امیدواری خود را از دست ندادیم / کار سنگین و دشواری داریم / جدیت در فضای مذاکرات حاکم است

معاون وزیر خارجه ایران گفت: چندین دور گفتگوهای دوجانبه با هیات‌های امریکایی، هم در سطح معاونین و هم در سطح کارشناسان داشتیم.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد مرکزی خبر، عباس عراقچی پس از پایان مذاکرات دوجانبه ایران و امریکا گفت: بحثهای بسیار فشرده ای انجام شد و چند موضوع مهمتر بودند که بررسی کردیم. بهرحال کاری است که دارد انجام می شود و به جلو می رود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امروز " جمعه " دیدارهای دوجانبه ایران با مقامات آمریکایی ادامه دارد، گفت: امروز هم دیدارها ادامه دارد تا روز یکشنبه که بقیه اعضای ۱ + ۵ به ما ملحق می شوند، گفتگوهای دوجانبه و چند جانبه هم با دیگر اعضا خواهیم داشت.

هیچ وقت امیدواری خود را از دست ندادیم

عراقچی در پاسخ به وضعیت پیشرفت درمذاکرات گفت: هیچ وقت امیدواری خود را از دست ندادیم، دیپلمات ها همیشه امیدوارند. در این مذاکرات هم ما همیشه امیدوار بوده ایم البته کار بسیار سخت و دشواری است، موانعی که بر سر راه هست، اختلاف نظرهایی که در موضوعات مختلف وجود دارد، بسیار متنوع و گسترده هستند، نزدیک کردن اینها به هم زمان زیادی را می برد.

عراقچی گفت: موضوعات چنان به هم مرتبط هستند که هر کدام بر دیگر موضوعات هم تاثیر می گذارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هیچ موضوعی مورد توافق نهایی واقع نخواهد شد تا وقتی که همه موضوعات توافق بشوند بنابراین هر موضوعی روی بقیه موضوعات تاثیر می گذارد.

کار سنگین و دشواری داریم

عراقچی افزود: پیدا کردن یک راه حل و تعادل بین همه موضوعات، بین خواسته های طرفین در همه موارد، ‌ واقعا کار سنگین و دشواری داریم.

وی تاکید کرد: نمی شود قضاوت نهایی کرد که الان در چه مرحله ای هستیم ولی امیدوار هستیم که بتوانیم مذاکرات را در مدت زمانی که باقیمانده به سرانجام برسانیم.

جدیت در فضای مذاکرات حاکم است

معاون وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه در مجموع ما کار خودمان را داریم انجام می دهیم، افزود: جدیت در فضای مذاکرات حاکم بوده و این بسیار مهم است، هم طرف های مقابل ما جدی هستد و ما هم جدی هستیم.

عراقچی با اشاره به اینکه البته عوامل تاثیرگذار عوامل مهمی هستند و نمی شود آنها را ساده گرفت، گفت: ان شاء الله اگر بتوانیم همین جدیت را در مذاکرات داشته باشیم و طرف های مقابل هم با همین جدیت ادامه دهند و حسن نیت در مذاکرات داشته باشند، فکر می کنم امکان حرکت رو به جلو وجود داشته باشد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ در حالی از روز ۲۸ دی(۱۸ ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر ۹۳(۲۴ نوامبر ۲۰۱۴)، به توافق نهایی دست یابند.

با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود.

ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، ۹ تیر ماه ۹۴(۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز