خبرگزاری کار ایران

ولایتی:

همکاری ایران و روسیه در مورد سوریه سازنده بوده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۸۰

در مورد عراق، لبنان و یمن هم با یکدیگر همکاری داریم و تلاش می‌کنیم بحران‌ها را حل کرده و از دخالت بیگانگان جلوگیری کنیم.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب گفت: همکاری ایران و روسیه مقاومت مردم و دولت سوریه را تحکیم کرد.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی در مصاحبه با العالم گفت: روابط ایران و روسیه تاثیر زیادی بر تغییر و ایجاد روابط منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. ایران در سال‌های اخیر روابط خود با روسیه را توسعه داده و منافع دو کشور پذیرای چنین سیاستی بوده است. این مسئله در سازمان شانگهای که روسیه، چین، ازبکستان، تاجیکستان و دیگر اعضا را در بر می گیرد بخوبی مشخص بوده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون به عنوان عضو ناظر در نشست‌های شانگهای حضور می‌یافت و امیدوریم این عضویت بصورت کامل درآید. مسکو نشست بعدی شانگهای را در روسیه ریاست می‌کند و می‌تواند نقش مثبتی در تصمیم گیری برای عضویت کامل ایران در شانگهای داشته باشد.

ولایتی درباره سوریه هم گفت: همکاری‌های ایران و روسیه سازنده بوده و این همکاری باعثشده است دولت و مردم سوریه به رهبری قانونی بشار اسد مقاومت کنند.

وی گفت: ما در مورد عراق، لبنان و یمن هم با یکدیگر همکاری داریم و تلاش می‌کنیم بحران‌ها را حل کرده و از دخالت بیگانگان جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز