خبرگزاری کار ایران

امیرعبدالهیان:

تفکرات تکفیری هیچ ریشه‌ای در مبانی دین اسلام ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۷۴

آمریکا از ایران درخواست کمک برای مبارزه با گروه‌های تروریستی کرد، اما ما آمریکا را فاقد صداقت می‌دانیم، چون همزمان برخی از این گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا هستند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان گفت: تفکرات تکفیری هیچ ریشه‌ای در افکار و مبانی دینی اسلامی چه شیعی و چه سنی ندارد، بلکه این تفکرات مربوط به برخی جریان‌های افراطی است که خود را منتسب به اسلام کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، ‌ حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران که به منظور شرکت در بیست و چهارمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا به اتیوپی سفر کرد، در نشستی با نخبگان و اندیشمندان مسلمان و مسیحی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این سخنان قرن ۲۱ را قرن آفریقا دانست و افزود: چرا که این قاره در معادلات جهانی از نقش روزافزونی برخوردار شده و علیرغم بحران­‌های روزافزون اقتصادی، در سنوات اخیر جهان شاهد رشد اقتصادی آفریقا بوده است.

امیرعبداللهیان با اشاره گذشت چند دهه از استقلال کشورهای آفریقایی و ادامه بهره کشی کشورهای استعمارگر سابق از این قاره اعلام کرد: یکی از ابعاد مهم شکل جدید استعمار جلوگیری از انتقال و بومی شدن فناوری و دانش در میان جوامع آفریقایی است.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان توسعه روابط و گسترش مناسبات با تمامی کشورهای آفریقایی بوده و در این جهت افزایش همکاری‌ها به عنوان یک اولویت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پیگیری شده است.

وی در ادامه افزود: تفکرات تکفیری هیچ ریشه‌ای در افکار و مبانی دینی اسلامی چه شیعی و چه سنی ندارد، بلکه این تفکرات مربوط به برخی جریان‌های افراطی است که خود را منتسب به اسلام کرده‌اند.

امیرعبداللهیان با ذکر این نکته که برخورد با تروریسم و تندروی همفکری و تشریک مساعی جامعه جهانی را می‌طلبد، گفت: کمک به توسعه و ثبات در خاورمیانه و قاره آفریقا کمک زیادی به کنترل افراط گرایی و تروریسم می‌کند.

وی اضافه کرد: تجربه حضور نیروهای نظامی خارجی در منطقه طی سال‌های اخیر نشان داده است که رویکرد نظامی و سخت افزاری به کشورهای توسعه نیافته نه تنها گرهی از مشکلات بی ثباتی و تروریسم باز نمی‌کند، بلکه حتی ممکن است سبب تشدید مشکلات شود.

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت: آمریکا از ایران درخواست کمک برای مبارزه با گروه‌های تروریستی کرد، اما ما آمریکا را فاقد صداقت می‌دانیم، چون همزمان برخی از این گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا هستند.

امیرعبداللهیان در مورد بحران سوریه نیز حضور گروه‌های تروریستی در سوریه را مولود سیاست‌های غلط آمریکا و متحدانش دانست.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه در خصوص موضوع فلسطین با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست‌ها اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه، جز از طریق حل و فصل بحران فلسطین مبتنی بر پایان اشغال آن سرزمین و احقاق حقوق کامل ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف از طریق برگزاری یک همه پرسی با حضور همه اقوام و ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی حاصل نمی‌شود و تنها راه در مقابل این رژیم اشغالگر، مقاومت است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز