خبرگزاری کار ایران

امروز صورت گرفت؛

رایزنی قائم مقام وزیرخارجه سوریه با دکتر امیرعبداللهیان

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۰۰

فیصل مقداد قائم مقام وزیرخارجه سوریه که برای رایزنی پیرامون تحولات سوریه به کشورمان سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

فیصل مقداد قائم مقام وزیرخارجه سوریه که برای رایزنی پیرامون تحولات سوریه به کشورمان سفر کرده است با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیرامورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، امیرعبداللهیان در این دیدار مسأله سوریه را جزو اهتمامات جمهوری اسلامی ایران دانست و علت پایداری سوریه در خلال چهار سال بحران را ایستادگی و مقاومت سوریه ذکر کرد و افزود سوریه امروز به عنوان یک نماد در جهان اسلام و عرب در مقابله با تروریسم و افراط گرایی تبدیل شده است. وی تاکید کرد امریکا و غرب اکنون به این جمع بندی رسیده اند که در هر روند سیاسی برخورد واقع بینانه با حل سیاسی در سوریه ضروری است.

معاون وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای میدانی در مبارزه با تروریسم در سوریه را با ابتکارات سیاسی تثبیت کرد اضهار داشت: ابتکار عمل مسکو برای برگزاری نشست تمهیدی گفتگوی فراگیر ملی را گامی متناسب با طرح چهار ماده ای ارائه شده از سوی وزیرخارجه ایران و در راستای حل سیاسی بحران سوریه دانست و افزود ایده آشتی ملی که از سوی رئیس جمهور سوریه مورد تاکید قرار گرفته است، نیز ایده واقع بینانه برای تحقق حل بحران است.

امیرعبداللهیان نامیدن سال ۲۰۱۵ از سوی مقامات سوریه به عنوان سال خروج از بحران و اخراج تروریستها را رویکردی مهم و دارای تاثیر در داخل و خارج سوریه دانست و برنامه ریزی برای بازگشت اوارگان به کشور را مهم خواند و با اشاره به اقدام آمریکا و برخی متحدانش برای آموزش و تسلیح معارضه به اصطلاح معتدل، بر ضرورت اقدام سازمان ملل برای جلوگیری از این مسأله که تضعیف کننده راهکار سیاسی و تقویت کننده تروریسم می باشد تاکید کرد.

فیصل مقداد قائم مقام وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه را فراتر از حد یک روابط راهبردی توصیف کرد و با تقدیر از حمایتهای دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مواجهه با بحران تحمیلی، گفت: ملت و دولت سوریه از اینکه جمهوری اسلامی ایران درک درست و صحیح نسبت به تحولات سوریه از ابتدای بحران تاکنون داشته است تقدیر می نماید.

وی تاکید کرد: ما به سوی پیروزی پیش می رویم و این پیروزیها به دلیل حمایتهای دوستان واقعی سوریه به خصوص جمهوری اسلامی ایران است.

فیصل مقداد بیان داشت: بحران سوریه از همان ابتدا یک توطئه خارجی بود. سعی کردند معارضه را مسلح کنند و با کشتن مردم بدنبال این بودند تا نظام سوریه و ارتش را متهم به کشتار و قتل مردم کنند.

فیصل مقداد نشست مسکو را رایزنیها و مشورتهای غیررسمی دانست و ابراز داشت: برگزاری چنین نشستی یک موفقیت برای روسیه بود و سوریه بر اساس تصمیم رئیس جمهور خود در این نشست شرکت کرد و تأکید دمشق این است که این گفتگوها به شکل گسترده تر و با حضور همه طیفهای مردم سوریه برگزار شود. این در حالی است که دشمنان سوریه و کشورهای حامی گروههای معارضه، این گروهها را به عدم توافق در مسکو ترغیب کردند.

در ارتباط با طرح دمیستورا برای آتش بس در حلب، قائم مقام وزیرخارجه سوریه با اشاره به انعطاف و تعامل مثبت کشورش با این طرح، عنوان کرد: مذاکراتی با معاون دمیستورا اخیرا در دمشق انجام شد که امیدواریم ملاحظات و درخواستهای دولت سوریه در این طرح اعمال شود. فیصل مقداد در عین حال تاکید کرد طرح آموزش و تسلیح معارضه معتدل از سوی آمریکا در تناقض آشکار با طرح دمیستورا برای آتش بس در حلب می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز