خبرگزاری کار ایران

ظریف پس از دیدار با جان کری:

تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچکس نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۲۰۷

اگر نتوانیم به توافق برسیم پایان دنیا نخواهد بود. ما تلاش خود را کرده‌ایم، اما نتیجه نگرفته‌ایم و راه‌های دیگری پیدا خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه اعلام کرد: تمدید مهلت نهایی برای دستیابی به توافقنامه جامع در مورد برنامه هسته‌ای ایران «به نفع هیچکس» نیست.

وزیر خارجه ایران امروز – یکشنبه – تاکید کرد که تمدید مجدد مهلت دستیابی به توافق به نفع هیچ‌کس نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ به نقل از رویترز، ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تمدید ضرب‌الاجل دستیابی به توافق هسته‌ای در راستای منافع هیچ طرفی نیست با این وجود عدم دستیابی به توافق، به معنای «پایان جهان» نخواهد بود.

وی با اشاره به ضرب‌الاجل پایان ماه ژوئن برای دستیابی به توافق، تاکید کرد: «به اعتقاد من عدم دستیابی به توافق هسته‌ای، به منزله به پایان رسیدن جهان نیست ولی تمدید مجدد مهلت مذاکرات نه ضروری است و نه نیجه‌بخش.»

ظریف تاکید کرد که مذاکره تنها راه رسیدن به توافق است و باید از این فرصت استفاده حداکثری شود چرا که شاید امکان تکرار آن وجود نداشته باشد.

وزیر خارجه تاکید کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده باید به ایران احترام گذاشته و به دنبال مطرح کردن بازی برد و باخت نباشند.

ظریف همچنین پس از این دیدار گفت: «من فکر می‌کنم که تمدید دوباره مذاکرات به نفع هیچکس نیست.»

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی درباره مهلت ماه مارس، گفت تمدید قبلی چندان «مفید» نبوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: «اگر نتوانیم به توافق برسیم پایان دنیا نخواهد بود. ما تلاش خود را کرده‌ایم، اما نتیجه نگرفته‌ایم و راه‌های دیگری پیدا خواهیم کرد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز