خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در اسلوونی

کد خبر : ۲۵۱۹۸۷

جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای تشکیل، منادی دوستی، مودت و همکاری با کشورهای جهان شد و بر همین اساس به گسترش روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای مختلف اقدام کرد.

مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، با حضور جمع کثیری از مقامات سیاسی و اقتصادی، نمایندگان پارلمان، علما و شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی، علمی، دانشگاهی و رسانه‌یی اسلوونی و هم‌چنین سفیران و دیپلمات‌های خارجی و وابستگان نظامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا، پایتخت اسلوونی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران رسماً آغاز شد، مرتضی درزی رامندی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی در سخنانی پس از خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان، به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در ۳۶ سال پیش به رهبری امام خمینی(ره)، و بنیان‌گذاری نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مردم سالاری دینی اشاره کرد.

رامندی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای تشکیل، منادی دوستی، مودت و همکاری با کشورهای جهان شد و بر همین اساس به گسترش روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای مختلف اقدام کرد.

وی با اشاره به رویکرد سازنده دولت جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی، اهتمام و گام‌های جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط و همکاری با کشورها بر اساس تعامل سازنده، احترام متقابل، موضع برابر و منافع مشترک، هم‌چنین تقویت مناسبات منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی و مقابله با پدیده شوم تروریزم و افراط‌گرایی از جمله ابتکار رییس جمهور اسلامی ایران در ارائه پیشنهاد " جهان علیه از خشونت و افراط‌گرایی " در جهت کمک به تحکیم امنیت، صلح و توسعه منطقه و جهان را خاطرنشان کرد.

سفیر کشورمان در اسلوونی هم‌چنین ضرورت احترام به فرهنگ‌ها، ارزش‌ها و ادیان الهی را مورد تاکید قرار داد.

رامندی در ادامه با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ و ابتکارات، مواضع شفاف، جدی و صادقانه کشورمان، مذاکرات را تنها راه‌حل این مساله خواند و اظهار امیدواری کرد که مذاکرات جاری با اراده سیاسی لازم و اجتناب از زیاده خواهی به توافق نهایی منجر شود.

او در پایان افزود: روابط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی، در کلیه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی در‌ مسیر خوبی قرار داشته و امیدواریم با توجه به اراده سیاسی موجود مقامات عالی دو کشور، سطح مناسبات بیش از پیش گسترش یابد.

در ادامه این مراسم گروه موسیقی اعزامی از کشورمان چند قطعه از آهنگ‌ها و نواهای سنتی و محلی ایرانی را اجرا کردند که مورد استقبال مهمانان قرار گرفت. هم‌چنین در حاشیه این مراسم، تعدادی از آثار و اقلام فرهنگی و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران، در سالن محل برگزاری مراسم به نمایش گذاشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز