خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ:

اروپا کمک بزرگی برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۳۵۸

ظریف در این دیدار ضمن استقبال از تقویت رایزنی‌های سیاسی بین تهران – اسلو بر گسترش و توسعه روابط دو کشور در تمامی ابعاد بویژه در بخش‌های انرژی تاکید کرد.

دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ که به منظور شرکت در پنجمین دور گفت‌وگوهای دوجانبه سیاسی به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده، با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا٬ محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن استقبال از تقویت رایزنی‌های سیاسی بین تهران – اسلو بر گسترش و توسعه روابط دو کشور در تمامی ابعاد بویژه در بخش‌های انرژی تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گروه ۱ + ۵، گفت: اروپا می‌تواند در این فرآیند نقش خوبی بر عهده گیرد و کمک زیادی برای رسیدن به توافق جامع و رفع تحریم‌ها کند.

«وگر استرومن‌» دبیرکل وزارت امور خارجه نروژ در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از رایزنی‌های بعمل آمده طی مذاکرات فشرده با همتای ایرانی در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، بر اراده اسلو جهت افزایش تعاملات بین دو کشور تاکید ورزید.

وی جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین کشورهای منطقه خاورمیانه خواند که در جهت ایجاد ثبات و حفظ آرامش در منطقه تلاش می نماید.

«استرومن» همچنین ابراز امیدواری کرد مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵ هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه که هم به جمهوری اسلامی ایران و هم به شرکای سنتی و شناخته شده ایران لطمه زده است، برطرف گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز