خبرگزاری کار ایران

برای گسترش همکاری‌های دوجانبه صورت گرفت؛

ملاقات دبیر کل وزارت خارجه نروژ با تخت روانچی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۱۲

مناسب است ظرفیت‌های موجود اعم از دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت تحقق همکاری‌ها و تعاملات دو کشور مورد استفاده قرار گیرند.

وگر استرومن دبیر کل وزارت امور خارجه نروژ که جهت برگزاری پنجمین دور گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و نروژ در تهران بسر می‌برد با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ملاقات نمود.

در این ملاقات مجید تخت روانچی با استقبال از ارتقاء سطح رایزنی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران و نروژ، از روند رو به توسعه و آغاز فصل جدید در روابط دو کشور ابراز خرسندی نمود و افزود: مناسب است ظرفیت‌های موجود اعم از دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت تحقق همکاری‌ها و تعاملات دو کشور مورد استفاده قرار گیرند.

مجید تخت روانچی با اشاره به روند پیشرفت مذاکرات هسته‌ای در چارچوب ۱ + ۵، اظهار داشت: در صورتی که طرف مقابل دست از افکار گذشته بردارد و نخواهد از موضوع تحریم‌ها استفاده ابزاری نماید می‌توانیم در اسرع وقت به توافق جامع برسیم.

وی ضمن تأکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور در هر شرایط، اعلام نمود: سطح اندک مبادلات اقتصادی دو کشور نیازمند توجه و فعالیت بیشتر است و فرصتهای زیادی وجود دارند که می‌شود از آن‌ها در جهت توسعه روابط بهره گرفت.

وی از بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی، شیلات و محیط زیست به عنوان زمینه‌های مناسب برای همکاری یاد نمود.

وی همچنین ضمن مطرح ساختن زمینه‌های همکاری در بخش‌های فرهنگی و علمی، خواستار تسهیلات لازم برای تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ و رفع تضییقات و مشکلات آنها شد.

وگر استرومن دبیر کل وزارت امور خارجه نروژ نیز در این ملاقات با اشاره به روابط دیرینه دو کشور اظهار داشت: پتانسیل زیادی برای همکاری‌ها وجود دارند. ما بسیار امیدوار هستیم که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه خوب برسد. موفقیت در این مذاکرات در تمامی سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به سود همه طرف‌های ذیربط خواهد بود.

دبیر کل وزارت امور خارجه نروژ همچنین در مورد همکاری‌های اقتصادی ایران و نروژ گفت: بخش‌های انرژی و همکاری‌های دریائی نظیر شیلات، و نیز مسائل زیست‌محیطی از جمه بخش‌های مناسب برای همکاری‌ها است و امیدواریم با توجه به تفاهمات حاصله همکاری‌های دو کشور گسترش یابند.

استرومن درخصوص وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ اعلام نمود: ما در این خصوص کار زیادی را انجام داده‌ایم. سازمان‌های ذیربط نروژی از جمله وزارت دادگستری سعی کرده‌اند سیستم مربوط به صدور روادید شفاف‌تر و سریع‌تر شود. تلاش‌ها و پیگیری‌ها تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز