خبرگزاری کار ایران

هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

رابطه ایران و عراق٬ رابطه‌ای تعریف شده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۷۲

در موضوعات حوزه بهداشت و صنعت نیز رایزنی‌های تنگاتنگی در سفر جهانگیری به عراق انجام شده و مجموع این عوامل موجبات تقویت رابطه ایران و عراق را فراهم خواهد کرد.

کار‌شناس مسائل خاورمیانه اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در عراق و حضور گروهک‌های تروریستی در این کشور؛ مردم عراق این نیاز را احساس می‌کنند که باید از ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند٬ البته ایران هم متقابلا از هیچگونه کمکی دریغ نمی‌کند.

حسن هانی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهوری کشورمان به عراق٬ بیان داشت: مشکلات و اتفاقاتی که در این کشور به خصوص در محور امنیتی صورت گرفته٬ باعثشد مردم عراق به یک اتحاد نسبی دست یابند٬ مضاف بر اینکه اتحاد مردم عراق یکی از عللی بود که مردم را به سمت تشکیل ارتش مردمی سوق داد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: مشورت‌های ایران در ‌‌نهایت موجب شد عراق در مناطق دیالی به موفقیت‌هایی دست یابد. از دلایل سفر معاون اول رئیس جمهوری کشورمان به عراق٬ رایزنی در این خصوص و بررسی مناسبات٬ خصوصاً در بحثاقتصادی به شمار می‌رود.

هانی‌زاده در پایان با تاکید بر تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان تهران و بغداد٬ تصریح کرد: روابط اقتصادی و سیاسی بین عراق و ایران٬ یک رابطه کاملاً تعریف شده‌ است و تلاش بر این است که سطح مبادلات دوجانبه اقتصادی بالا برود. همچنین رایزنی‌هایی در سفر جهانگیری صورت گرفته٬ به گونه‌ای که حتی در خصوص موضوعات حوزه بهداشت و صنعت نیز رایزنی‌های تنگاتنگی صورت انجام شده و مجموع این عوامل موجبات تقویت رابطه ایران و عراق را فراهم خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز