خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به درخواست آرژانتین؛

آمریکا طرح پرونده آمیا در مذاکرات هسته‌ای ایران را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۷۱

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که این کشور تصمیم ندارد پرونده آمیا را در مذاکرات هسته‌ای با ایران مطرح کند.

مقام‌های آمریکا امروز - چهارشنبه - درخواست آرژانتین مبنی بر طرح پرونده «آمیا» در مذاکرات هسته‌ای با ایران را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از افه، ‌ «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز اعلام کرد که این کشور تصمیم ندارد پرونده آمیا را در مذاکرات هسته‌ای با ایران مطرح کند.

ساکی گفت: «مذاکرات با ایران بر موضوع هسته‌ای متمرکز است و به همین صورت ادامه پیدا می‌کند.»

وی افزود: «واشنگتن در ۲۱ سال اخیر تمام تلاش خود را انجام داده است تا با بوئنوس‌آیرس وجامعه بین‌الملل در پیدا کردن حقیقت حادثه آمیا همکاری کند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «تحقیقات پرونده آمیا ادامه می‌یابد و این موردی است که دولت آرژانتین پیگیری می‌کند. همکاری ما مانند گذشته با دولت آرژانتین ادامه می‌یابد.»

بر اساس این گزارش، «هکتور تیمرمن» وزیر خارجه آرژانتین امروز با ارسال نامه‌ای رسمی از مقام‌های آمریکا خواسته بود تا پرونده آمیا را در مذاکرات هسته‌ای گروه ۵ + ۱ با ایران مطرح کنند.

در همین حال، شهروندان آرژانتین قرار است امروز در اعتراض به عملکرد قضایی این کشور و پرونده آمیا تظاهرات ضد دولتی برگزار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز