خبرگزاری کار ایران

در ملاقات امیر عبداللهیان با وزیر پست و ارتباطات سومالی مطرح شد؛

آمادگی ایران برای کمک به سومالی در جهت ایجاد صلح و امنیت

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۰۲

هدف ما کمک به کشورهای آفریقایی برای پیمودن راه توسعه و خودکفایی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه علوم و فن‌آوری است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه روز شنبه دوم اسفندماه ۱۳۹۳ با گولد حسین قاسم، وزیر پست و ارتباطات جمهوری فدرال سومالی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان اقدام تروریستی روز جمعه در هتلی در موگادیشو که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله تعدادی از مقامات و مسوولان سومالیایی شد را به‌شدت محکوم کرد و از طرف دولت و ملت ایران به دولت و ملت سومالی تسلیت گفت.

او در ادامه این دیدار انتخاب نخست‌وزیر سومالی و رای اعتماد مجلس سومالی به کابینه جدید این کشور را تبریک گفت و اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط خود با دولت و ملت مسلمان سومالی را در همه زمینه‌ها توسعه دهد و جهت ایجاد صلح و ثبات و امنیت در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی همکاری کند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه استراتژی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با آفریقا را روشن و شفاف عنوان کرد و گفت هدف ما کمک به کشورهای آفریقایی برای پیمودن راه توسعه و خودکفایی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه علوم و فن‌آوری است.

وزیر پست و ارتباطات سومالی که برای شرکت در اجلاس وزیران علوم جنبش غیرمتعهدها به تهران سفر کرده است، ضمن تشکر از میهمان نوازی طرف ایرانی بر گسترش بیش از پیش مناسبات بین دو کشور به‌ویژه در زمینه مبارزه با ترورریسم و افراط‌گرایی تاکید کرد و گفت: سومالی بعد از یک دوره طولانی جنگ و درگیری با کمک کشورهای دوست، اندک اندک در جهت برقراری صلح و امنیت گام بر می‌دارد.

وی افزود: سومالی دروازه یک بازار ۳۰۰ میلیون نفری است و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از طریق این کشور به بازار بسیاری از کشورهای منطقه دسترسی پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز