خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با نیکولاس هیثم:

ایران همیشه از ثبات افغانستان حمایت کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۵۵۲

کشورهایی که به نوعی با افغانستان مرز مشترک دارند از جمله پاکستان باید آمادگی هر نوع همکاری برای حل مشکلات این کشور را داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران همیشه آمادگی دارد تا از تحکیم وضعیت و ثبات دولت قانونی در کشور افغانستان حمایت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نیکولاس هیثم گفت: ایران و افغانستان همیشه دارای روابط خوب و سازنده‌ای هستند و ایران همیشه از ثبات افغانستان حمایت کرده است.

وی ادامه داد: طی ۴۰ سال گذشته مهاجران افغانی زیادی به ایران آمدند و مردم ایران با روی خوش از آن‌ها استقبال و با آن‌ها مواجه شدند.

ولایتی گفت: معتقدم امنیت و ثبات در افغانستان توسط مردم خود این کشور و بدون دخالت کشورهای خارجی حل و فصل می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کشورهایی که به نوعی با افغانستان مرز مشترک دارند٬ از جمله پاکستان باید آمادگی هر نوع همکاری برای حل مشکلات این کشور را داشته باشند.

وی با اشاره به موضوع تروریست و افراطی‌گری در منطقه گفت: با حضور گروه تروریستی داعش در منطقه بعضی از گروه‌های تندرو در افغانستان به این گروه پیوسته‌اند زیرا در افغانستان به دلیل شرایطی امکان ظهور این گروه‌های تندرو فراهم است.

ولایتی افزود: علی‌رغم اینکه کشور و دولت افغانستان همیشه در جهت مبارزه با این گروه‌های تروریستی برآمده است. اما این گروه‌ها همچنان به حیات خود ادامه می‌دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: ایران همیشه آمادگی دارد تا از تحکیم وضعیت و ثبات دولت قانونی در این کشور حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز