خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

تسلیح گروه‌های مسلح در سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۳۲

ساده‌ترین راه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه روشن است، دولت آمریکا و هم پیمانان آن در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آموزش و تسلیح گروههای مسلح که معارضه معتدل سوریه نامیده می شوند را نقض صریح قوانین بین المللی و تکرار اشتباهات راهبردی گذشته که منجر به شکل گیری داعش و جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی گردیده است، توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، مرضیه افخم با اشاره به سیاست برخی کشورها در استفاده ابزاری از تروریسم اظهار داشت: در شرایطی که تهدید گروه‌های تروریستی امنیت منطقه و جهان را با خطر جدی مواجه کرده، اصرار ایالات متحده آمریکا و برخی کشورها به استمرار این سیاست اشتباه و پافشاری بر یک رویکرد غلط، نتیجه‌ای جز ویرانی و قربانی شدن انسان‌های بیگناه بیشتری ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه سکوت سازمان ملل در قبال این اقدام آمریکا و برخی کشورهای منطقه را در تناقض با تحرکات این سازمان در اجرای طرح تعلیق درگیری‌ها در حلب دانست.

افخم افزود: ساده‌ترین راه مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه روشن است، دولت آمریکا و هم پیمانان آن حداقل به قطعنامه‌هایی که در شورای امنیت بدان رأی داده به ویژه قطعنامه اخیر ۲۱۹۹ احترام گذاشته و در جهت خشکاندن منابع مالی و لجستیکی تروریسم و توقف ارسال سلاح و نیروهای مسلح به داخل سوریه اقدام جدی به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز