خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد روسیه به ایران برای دریافت سامانه جایگزین اس - ۳۰۰

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۰۵۳

رئیس مجتمع صنعتی «روستک» با بیان این‌که سامانه اس - ۳۰۰ دیگر تولید نمی‌شود، گفت که در عوض آن سیستم آنتی – ۲۵۰۰ را به ایران پیشنهاد داده‌ایم.

یکی از مقام‌های بلندپایه تولید تجهیزات پیشرفته روسیه امروز - دوشنبه - اعلام کرد که مسکو به تهران پیشنهاد داده است در عوض سامانه دفاع موشکی اس - ۳۰۰ نوع دیگری از سیستم دفاع موشکی به نام آنتی - ۲۵۰۰ را تحویل بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اینترفکس، «سرگئی خمزوف» رئیس مجتمع صنعتی «روستک» با بیان این‌که سامانه اس - ۳۰۰ دیگر تولید نمی‌شود، گفت که در عوض آن سیستم آنتی – ۲۵۰۰ را به ایران پیشنهاد داده‌ایم.

وی افزود که مقام‌های تهران هنوز در این‌باره تصمیمی نگرفته‌اند.

قرارداد تحویل سیستم موشکی اس - ۳۰۰ در سال ۲۰۰۷ میلادی بین مسکو و تهران امضا شد و قرار بود روسیه پنج دستگاه از این سیستم پدافند هوایی به ارزش حدود ۸۰۰ میلیون دلار را به ایران تحویل دهد. اما «دیمیتری مدودف» ‌رئیس‌جمهوری وقت روسیه، ‌حدود چهار سال پیش ‌بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه تهران، تحویل این سیستم موشکی به ایران را ممنوع کرده و قرارداد آن را لغو کرد.

ایران به دنبال آن شکایتی چهار میلیارد دلاری را علیه شرکت «روس آبارون اکسپورت»، شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات روسیه به دادگاه بین‌المللی داوری در سوئیس مطرح کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز