خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

احزاب سیاسی در ایران سازمان رای ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۵۴

نه تنها اصولگرایان بلکه اصلاح طلبان نیز تا تشکیل حزب فراگیر راه درازی را پیش رو دارند / تدوین این منشور از وظایف هر دولتی است اما قبل از هر چیز باید وضعیت احزاب به شکل شفاف مشخص شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: احزاب از سازمان رأی برخوردار نیستند و کار حزبی را به شکل حرفه‌ای انجام نمی‌دهند در حالی که نمی‌توان به کار حزبی بعنوان یک تفریح نگاه کرد.

کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تدوین منشور حقوق شهروندی عنوان کرد: تدوین این منشور از وظایف هر دولتی است اما قبل از هر چیز باید وضعیت احزاب به شکل شفاف مشخص شود که در فضای سیاسی کشور تا چه اندازه می‌توانند با یکدیگر و با دولت تعامل داشته باشند.

وی افزود: در فضای جدید و با توجه به روحیات و شعارهای رئیس جمهور به نظر می‌رسد که فعالیت احزاب و تشکل‌ها می‌بایست تعریف دوباره شوند و نحوه فعالیت و کمک احزاب سیاسی به دولت روشن شود. پس از آن بدیهی است که با فرض اینکه حقوق شهروندی تاکنون رعایت می‌شده است می‌باید سازوکارهایی برای توسعه این امر صورت گیرد. این حداقل خواسته‌های مردم و تشکل‌های سیاسی است.

این فعال سیاسی اصولگرا با تأکید بر ضرورت تبدیل تحزب به یک فرهنگ ساختاری در کشور عنوان کرد: به نظر می‌رسد با فضایی که مدنظر رئیس جمهور است احزاب سیاسی امکان شکوفاشدن فعالیت‌های خود را در راستای حفظ امنیت ملی و منافع کشور خواهند داشت.

وی در خصوص تشکیل حزب فراگیر در جناح اصولگرا نیز عنوان کرد: نه تنها اصولگرایان بلکه اصلاح طلبان نیز تا تشکیل حزب فراگیر راه درازی را پیش رو دارند؛ چرا که هنوز عقاید و باورهای تشکل‌های حاضر در هر دو جریان به یکدیگر کاملا نزدیک نیست و بحثتشکیل حزب فراگیر در هر دو جناح همچنان مفتوح است.

سجادی با بیان اینکه وضعیت پس از انتخابات منجر به روشن شدن برخی واقعیت‌ها در هر دو جریان شد، گفت: پس از انتخابات آقای عارف از افرادی بود که بر روی مسئله تشکیل حزب فراگیر تأکید بسیاری کرد اما به طور کلی باید تعریف جدیدی از فعالیت احزاب صورت گیرد.

ی گفت: در حال حاضر هردو جناح تا تشکیل چنین حزب فراگیری فاصله بسیاری دارند.

وی افزود: باید بزرگان دو جناح با طیف‌ها و احزاب همفکر خود صحبت کنند تا بتوانند احزاب زیرمجموعه خود را ادغام نموده و حزب فراگیری را که مدنظر است ایجاد کنند اگر چه زمینه این کار وجود دارد اما سلیقه‌ها و باور‌ها نشان می‌دهد که هنوز جای کار بسیاری تا تشکیل این حزب وجود دارد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری نداشتن سازمان رأی را از مشکلات اساسی احزاب ایران خوانده و گفت: احزاب کشور ما در متن جامعه طرفدار ندارند بنابراین تنها در سطح نخبگان فعالیت می‌کنند. در حالی که به طور مثال در آمریکا دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از سازمان رأی برخوردارند و از همین طریق کمک‌های مالی می‌شوند اما متأسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد که در تهران آخرین نفری که وارد شورای شهر شد تنها ۱۱۴ هزار رأی داشت. در حالی که در همین تهران حدود دو و نیم میلیون به رئیس جمهور داده شد. این نشان می‌دهد که احزاب از سازمان رأی برخوردار نیستند و کار حزبی را به شکل حرفه‌ای انجام نمی‌دهند بلکه این کار را در حاشیه مشاغل اصلی خود انجام می‌دهند در حالی که نمی‌توان به کار حزبی بعنوان یک تفریح نگاه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز