خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی:

نسل امروز باید با جهاد و شهادت آشنا شوند / ارتباط با مراجع رمز موفقیت سپاه است

کد خبر : ۱۰۷۰۵۱

همه مردم به سپاه‌ علاقه‌مند هستند و سپاه را سنگر مطمئن کشور و نظام می‌دانند و مطمئناً این نهاد در مسائل مهم، سرنوشت ساز بوده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی از امتیازات و رموز موفقیت مهم سپاه ارتباط با مسائل دینی، روحانیت و مرجعیت است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز(اول مهرماه) در دیدار با فرماندهی و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه و دیگر مسئولان سپاه علی بن ابی طالب(ع)، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: همه مردم به سپاه‌ علاقه‌مند هستند و سپاه را سنگر مطمئن کشور و نظام می‌دانند و مطمئناً این نهاد در مسائل مهم، سرنوشت ساز بوده است.

وی با بیان‌این که دشمن از سپاه، بسیار می‌هراسد، افزود: این ترس موجب شده تا دشمن، سمپاشی و شایعه‌پراکنی‌های زیادی برای تضعیف سپاه به کار برد؛ ولی موفق نمی‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که سپاه باید همچون گذشته، سنگر مطمئن انقلاب باقی بماند را اظهار داشت: برای این کار در نخستین گام باید خاطره دفاع مقدس را در این ایام برای نسل جوان زنده کرد و از هر نوع ابزاری چون بیان، نشریات، نمونه‌سازی و… استفاده کنند تا این نسل بفهمد در دفاع مقدس چه خبر بوده است.

معظم‌له ادامه داد: این کار سبب می‌شود که اگر دشمن روزی دیوانگی کرد و به کشور ما حمله نمود خود را در مقابل سپر آهنینی ببیند.

این مرجع تقلید، تقوا و معنویت را از امتیازات مهم سپاه دانستند و افزودند: یکی از امتیازات مهم سپاه ارتباط با مسائل دینی، روحانیت و مرجعیت است، آنچه سپاه را سرزنده و پیروز کرده ایمان مذهبی آنها می‌باشد رزمندگان در دوران دفاع مقدس نه تنها از شهادت نمی‌ترسیدند بلکه شهادت را بزرگترین افتخار برای خود می‌دانستند؛ ایمان مذهبی، قوت و قدرت فراوانی به انسان می‌دهد.

وی با بیان این که آموزه‌های مذهبی در سپاه باید برای جوانان تبیین شود خاطرنشان کرد: نسل امروز باید با آیات و روایات شهادت، جهاد و غیره آشنا باشد و این نیازمند تشریح این مهم است.

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه، ساده‌زیستی، تقوا در عمل و دیگر ویژگی‌های جاری در سیره معصومین(ع) را برای سپاهیان ضروری دانست و گفت: با وجود داشتن این ویژگی‌ها و امتیازات اصلی، سپاه همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند و هفته دفاع مقدس وسیله خوبی برای نشر این مسائل می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز