خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

امنیت ایران و عراق به هم وابسته است

کد خبر : ۱۰۸۰۸۵

ما تاکنون در زمینه همکاری‌های نظامی موافقتنامه‌هایی داشته‌ایم و سفر کنونی وزیر دفاع عراق آغازی بر اجرایی شدن توافقات پیشین است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت ایران و عراق به هم وابسته است و همکاری‌های دفاعی دو کشور می‌تواند به ارتقای سطح امنیتی منطقه منجر شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران پس از امضای سند همکاری‌های دفاعی ایران و عراق در نشست خبری، گفت: ایران و عراق در منطقه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک خاصی قرار دارند و می‌توانند بر توازن امنیتی منطقه بسیار جدی اثرگذار باشند.

وی با تبیین مذاکره با همتای عراقی‌اش درباره مسائل دفاعی دو جانبه اظهار داشت: در این مذاکرات درباره رویدادهای سوریه که به عنوان مسئله‌ای جدی در منطقه مطرح است و وضع حاکم بر آن کشور که می‌تواند آینده منطقه را از نظر امنیتی به شدت متأثر کند، گفتگو شد.

دهقان افزود: در این مذاکرات همچنین درباره مسئله افراطی‌گری و جنگ‌هایی که با حمایت کشورهای بیگانه به ویژه با تأثیرگذاری جدی آمریکایی‌ها بر آنان در سطح منطقه وجود دارد و امنیت منطقه را تهدید می‌کند، گفتگو کردیم.

وی، همکاری‌های امنیتی ایران و عراق به ویژه تأکید بر همکاری‌های دفاعی دو کشور را از دیگر موضوعات مطرح شده در این مذاکرات برشمرد.

دهقان با تأکید بر همکاری‌های امنیتی ایران و عراق گفت: ما تاکنون در زمینه همکاری‌های نظامی موافقتنامه‌هایی داشته‌ایم و سفر کنونی وزیر دفاع عراق آغازی بر اجرایی شدن توافقات پیشین است.

وی نتیجه این همکاری‌ها را ارتقاء سطح همکاری‌های دوجانبه، به ویژه همکاری‌های دفاعی و تعمیق مناسبات دو کشور برشمرد که به تأمین سطوح بالاتری از امنیت در منطقه منجر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز