خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت تهران:

سخنان رئیس جمهور بسیار قوی، غنی و منطقی بود

کد خبر : ۱۰۸۱۹۱

امیدوارم خدا به نظام جمهوری اسلامی کمک کند و همچنین به دولت روحانی تا بتواند مشکلات سیاسی، اقتصادی و اخلاقی با کوشش‌هایشان برطرف شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: سخنان رئیس جمهور بسیار قوی و غنی و منطقی بود و امیدوارم خدا به نظام جمهوری اسلامی کمک کند و همچنین به دولت روحانی تا بتواند مشکلات سیاسی، اقتصادی و اخلاقی با کوشش‌هایشان برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله امامی کاشانی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک بیان کرد: گاهی جهاد وجهه دفاع نظامی دارد و گاهی سیاسی است وقتی یک خطیب سخنرانی می‌کند و در جایی صدایش را بالا می‌برد و در جایی دیگر پایین می‌آورد اینکه رهبری عنوان نرمش قهرمانانه را به کار بردند معنایش همین است که هدف در هر دوی این موارد یکی است و اینکه ملت ایران مورد ستم بوده است و امریکا ۳۰ و چند سال بر این ملت ستم کرده است.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: سخنان رئیس جمهور بسیار قوی و غنی و منطقی بود و امیدوارم خدا به نظام جمهوری اسلامی کمک کند و همچنین به دولت روحانی تا بتواند مشکلات سیاسی، اقتصادی و اخلاقی با کوشش‌هایشان برطرف شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: صلح مکتب اسلام است و می‌توان گفت که سخنان رئیس جمهور تبلیغ رسالت خداوند است.

امامی کاشانی در ادامه سخنانش به سخنرانی رئیس جمهور امریکا اشاره کرد و گفت: در سخنان رئیس جمهور امریکا این نکته مشخص بود که به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی نیستند و آن‌ها خودشان می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی قابل براندازی نیست زیرا هویت نظامی که بر دوش تک تک ملت و رابطه با خدا استوار باشد، کسی نمی‌تواند این نظام با ارزش و هویت را از بین ببرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی بوی گُل می‌دهد و عطرش همه جای دنیا می‌رود ادامه داد: حرکت‌هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد و بیداری ملت‌ها در واقع بوی گُل نظام جمهوری اسلامی ایران است. پس هر چه دشمنان رجز بخوانند فایده‌ای نخواهد داشت. اگرچه گاهی استکبار در روند بیداری اسلامی خلأیی ایجاد می‌کند اما به هر حال این اتفاقات آرامش قدرت‌های استکباری را می‌گیرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حقوق ملت و مسئله هسته‌ای قضیه بسیار مهم برای نظام اسلامی است ادامه داد: بر اساس فتوای رهبری مبنی بر حرمت سلاح هسته‌ای باید بدانیم که این یک بحثسیاسی نیست بلکه هویت اسلامی ما است.

وی اضافه کرد: غرب باید به حرف‌هایش عمل کند و اگر چند کلمه ازسخن‌هایی که می‌گویند عملیاتی کنند آن وقت می‌توان گفت که آن‌ها واقعاً این حرف‌ها را می‌زنند.

امام جمعه موقت تهران به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: استادان دانشگاه باید بدانند که تدریس آن‌ها با خدا ارتباط دارد و دارای هویت الهی است. بنابراین باید خوب مطالعه کنند، مراقب اخلاق شاگردانشان باشند و آن‌ها را به اخلاق پاک و پژوهش دعوت کنند. دولت و مجلس هم باید به علم، دانشگاه و پیشرفت تکنولوژی توجه ویژه داشته باشند.

کاشانی در ادامه سخنانش به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: هویت ۸ سال دفاع مقدس در تاریخ جنگ‌ها و دفاع‌های بشر متفاوت است. در تاریخ بشر جنگ‌ها برای کشورگشایی و پیروزی‌های مادی بوده و اگر جنبه معنوی پیدا می‌کرد برای حفظ مرز و خاک بوده است.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به روز آتش نشان و همچنین آتش نشانی که در اردیبهشت سال پیش جان خود را برای نجات دختر بچه‌ای از دست داد، گفت: آتش نشانی کار خطیری است و برای خانواده آن‌ها از خداوند طلب اجر و رحمت داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز