خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

شاهد ۱۲۹ قادر به رهگیری قاچاقچیان و تروریست هاست

کد خبر : ۱۰۸۲۱۵

هزینه هر ساعت پرواز برای شاهد ۱۲۹ صدهزار تومان است و این مدافعی ارزان و بدون احتیاج به نیروی انسانی برای کشور به شمار می رود / در آینده ای نزدیک RQ۱۷۰ ایرانی هم پرواز خواهد کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: فرزندان سپاه گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا جهادی علمی را اتخاذ کردند و نتیجه این جهاد، دستیابی به فناوری ساخت پهپاد بمب افکن بدون سرنشین و استراتژیک ایران اسلامی با نام شاهد ۱۲۹ است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه اختصاصی با سپاه نیوز گفت: حضور شاهد ۱۲۹ بر فراز آسمان پهناور ایران در ایجاد و امنیت پایدار، ارزان و مستمر بسیار مؤثر است.

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه این پهپاد می تواند ۲۴ ساعت پرواز مداوم داشته باشد و مانند چشمی منطقه وسیعی را مورد شناسایی و مراقبت قرار دهد گفت: شاهد ۱۲۹ به راحتی می تواند با اشرار، تروریست ها، قاچاقچیان و یا هر کسی که امنیت پایدار ایران اسلامی را نشانه رود رهگیری و شناسایی کرده و با دستور فرماندهان بر علیه آنها اقدام موشکی کند.

وی گفت: از آنجا که هر ساعت پرواز پهپادها ده هزار دلار هزینه دارد گفت: هزینه هر ساعت پرواز برای شاهد ۱۲۹ صدهزار تومان است و این مدافعی ارزان و بدون احتیاج به نیروی انسانی برای کشور به شمار می رود.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در مورد طراحی و ساخت این پهپاد استراتژیک هیچ وابستگی نداریم گفت: از این پس تعداد قابل توجهی از این پهپاد همزمان در سراسر کشور مدافع مرزهای میهن اسلامی ما است.

سردار حاجی زاده نصب و بکارگیری انواع سامانه اپتیکی، مراقبت و شناسایی بر روی این هواپیمای بدون سرنشین را از ویژگی های خاص آن ذکر کرد و گفت: شاهد ۱۲۹ می تواند ۸ موشک یا بمب هوشمند با خود حمل و بر علیه اهداف ثابت و متحرک بکارگیرد.

وی شعاع عملیاتی این پهپاد را ۱۷۰۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: شاهد ۱۲۹ هر جا که باشد تا ۲۰۰ کیلومتر اطراف خود را دقیق مراقبت می کند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه متخصصان و دانشمندان سپاه چهارساله توانستند این پهپاد را طراحی کنند و بسازند گفت: سال گذشته هواپیمای شناسایی آن رونمایی شد و امسال هواپیمای بدون سرنشین رزمی شاهد ۱۲۹ را رونمایی کردیم.

وی در پایان افزود: در آینده ای نزدیک RQ۱۷۰ ایرانی هم پرواز خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز