خبرگزاری کار ایران

ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی جریانات با بهبود روابط بین المللی ایران مخالف‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۶۸

متاسفانه گویا گروههایی در داخل نیز وجود دارند که تداوم حیات خود را در مخاصمه با سایر کشورهای دنیا می‌بینند و مخالفتهای فعلی آنان با عملکرد مثبت دولت در زمینه سیاست خارجی نیز به همین دلیل است.

وزیر امور خارجه دولت موقت بیان کرد: سفر روحانی به آمریکا و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اتفاق مثبت و در راستای منافع ملی بود.

ابراهیم یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به تندروهایی که با سیاست‌های رئیس جمهور در روابط خارجه به مخالفت برخواسته‌اند گفت: جریاناتی در داخل کشور و در سطح جهانی وجود دارند که با بهبود روابط بین المللی ایران مخالف‌اند.

وی با اشاره به لابی صهیونیستی به عنوان مشخص‌ترین گروهی که در خارج برای جلوگیری از بهبود و افزایش سطح روابط ایران با سایر کشور‌ها تلاش می‌کند، افزود: متاسفانه گویا گروههایی در داخل نیز وجود دارند که تداوم حیات خود را در مخاصمه با سایر کشورهای دنیا می‌بینند و مخالفتهای فعلی آنان با عملکرد مثبت دولت در زمینه سیاست خارجی نیز به همین دلیل است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مسوول باید ارتباط احتمالی این جریانات در داخل و مشابه خارجیشان که این روز‌ها استراتژی مشترکی دارند را بررسی کنند.

یزدی توضیح داد: سفر روحانی به آمریکا و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اتفاق مثبت و در راستای منافع ملی کشور است و امید است که از درون این سیاست‌ها راهکارهایی برای حل مشکلات پیدا شود.

وی ابراز امیدواری کرد این اقدام مثبت و گام به جلوی ایران با پاسخ صادقانه کشورهای اروپایی و آمریکایی روبرو شود و همچنین دولت دکتر روحانی بتواند سیاست خارجی فعال خود را در دیگر عرصه‌ها علی الخصوص در مورد مسائل منطقه و بویژه سوریه نیز تداوم بخشد.

وزیر امور خارجه دولت موقت با اشاره به این نکته که متاسفانه در اثر سیاستهای غلط گذشته امروز ایران در مسائل منطقه نقش چندانی در تصمیم گیری‌های بین المللی ندارد، افزود آقای روحانی می‌تواند و باید در مورد سوریه هم موضعی فعالانه اتخاذ نماید تا امکان حل مسالمت آمیز بحران با حضور و تاثیر گذاری ایران فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز