خبرگزاری کار ایران

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

باید تهدید را با تهدید پاسخ دهیم

کد خبر : ۱۰۹۵۳۹

آمریکا در جنگ سایبری و رسانه‌ای خود توانمندی‌هایی را نشان می‌دهد که برخی از آنها صورت عملی ندارد.

سردار بکایی با بیان این که در محیط راهبردی با تغییر رویکرد آمریکا روبه رو هستیم گفت: آمریکا در جنگ سایبری و رسانه‌ای خود توانمندی‌هایی را نشان می‌دهد که برخی از آنها صورت عملی ندارد.

به گزارش ایلنا؛ سردار مجید بکایی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ما سه دسته چالش داریم، گفت: یکی چالش راهبردی است که تهدیدات با توجه به شرایط خاص به سرعت درحال تغییرند. چالش دیگر فضای فناوری است که این فضا به شدت در حال تغییر است و عمر فناوری امروز به یک سال و نیم رسیده که روز به روز کمتر می‌شود و چالش سوم مسائل اقتصادی و مالی است که گریبانگیر همه حوزه‌های تحقیقاتی می‌باشد.

سردار بکایی با اشاره به سرمایه گذاری های صنعت دفاعی در عرصه های مختلف گفت: برخی فکر می‌کردند چون توان هوایی دشمن بسیار بالاست ما نباید در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم و این باعثشد پیشرفتی که در سایر بخش‌ها داریم در این حوزه نداشته باشیم.

وی افزود: به همین دلیل از وزارت دفاع انتظار می‌رود با روش‌های مناسب این عقب‌ماندگی را جبران کند و قطعا وزارت دفاع در این راه از دیگر سازمان‌ها و متخصصان کمک خواهد گرفت.

سردار بکایی ادامه داد: ‌اولین گام در این مسیر این است که هدف را درست انتخاب کنیم و یک آینده پژوهی نسبت به حوزه هوافضا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ما باید تهدید را با تهدید پاسخ دهیم، تاکید کرد: که در این خصوص نقش همه باید مشخص شود و به عنوان مثال دانشگاه‌ها هم باید نقش خود را در ایجاد قدرت کشور ایفا کنند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه باید به تحولات فناورآنه توجه کنیم، بر ضرورت استفاده از سیستم‌های اتوماتیک تاکید کرد و گفت: امروز تلاش می‌شود سامانه‌ها بدون حضور انسان و با استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی و اطلاعاتی بتوانند اهداف را در هر زمان که بوجود می‌آیند، ‌ منهدم کنند.

سردار بکایی خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی وزارت دفاع برای ساخت محصولات رویکرد هسته و شبکه است که این شبکه در داخل و خارج از کشور امتداد دارد.

وی با بیان اینکه ۵ هسته در وزارت دفاع داریم، اظهار داشت: مرکز مطالعات و نوآوری، دفتر نوآوری دفاعی، دفتر طراحی، مرکز توسعه فناوری و مرکز پژوهش علوم فناوری، ۵ هسته وزارت دفاع هستند اکنون تعداد زیادی دفاتر طراحی که وظیفه طراحی سامانه و سیستم سلاح را دارند در وزارت دفاع ایجاد شده و این نهاد جدید کار خود را آغاز کرده است. همچنین ۲۰۰ مرکز پژوهش علوم و فناوری در دانشگاه مالک اشتر ایجاد کرده‌ایم که وظیفه به کارگیری راهکار خلاقانه و مهندسی معکوس تجهیزات را به عهده دارند.

سردار بکایی در پایان طرحی که مورد تأیید مقام معظم رهبری و ستاد کل نیروهای مسلح است در حال پیاده‌سازی در وزارت دفاع می‌باشد، این طرح ما را قادر خواهد کرد که بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنچه که به عنوان هدف صحیح است، برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز