خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

روحانی در چارچوب سیاست‌های رهبری حرکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۶۰

به نظر می‌رسد برخی به دلیل اینکه نمی‌توانند به روحانی رییس‌جمهور منتخب مردم ایران به صورت مستقیم حمله کنند تخریب هاشمی و خاتمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند / کشور برای خروج از مشکلات نیازمند آرامش است که امیدوارم همه جناح‌ها ضرورت این مساله را درک کنند.

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می‌رسد برخی به دلیل اینکه نمی‌توانند به روحانی رییس‌جمهور منتخب مردم ایران به صورت مستقیم حمله کنند تخریب هاشمی و خاتمی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: رفتار و تلاش‌های دیپلماتیک دکتر روحانی در راستای تحقق بخشی به توصیه‌ها و سیاست‌های اعلامی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف است.

وی با بیان اینکه روحانی در اولین آزمون خود در سازمان ملل سربلند بیرون آمد، گفت: نطق روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از وجاهت، متانت، عقلانیت، ادب، اخلاق و سیاست برخوردار بود. وی توانست با ادبیاتی متفاوت از گذشته از عهده وظیفه‌ای که داشت به خوبی برآید و به نظر می‌رسد گام‌های مؤثر و مثبتی در راستای تعامل دوسویه و حفظ شئونات هر دو رئیس جمهور ایران و آمریکا در همه صحبت‌ها برداشته شد لذا ارزیابی من از عملکرد دولت کاملاً مثبت است.

دبیرکل حزب ایران اسلامی تأکید کرد: روحانی یک حرکت حساب‌شده در جهت حل مشکل پرونده هسته‌ای ایران آغاز کرده به گونه‌ای که رئیس جمهور آمریکا به حقانیت ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اذعان دارد و در مقابل خواسته به حق ملت ایران سر تعظیم فرود آورده است. امیدواریم این مسئله مقدمه‌ای در جهت تحقق خواسته‌هایی باشد که حفظ شئونات هر دو ملت را به دنبال دارد.

رئوفیان با تأکید بر اینکه ما همواره در عرصه سیاست خارجی به دنبال بازی برد - برد هستیم گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حفظ احترام متقابل کشورها است.

وی درخصوص عملکرد افراطیون در حمله به دولت روحانی خاطر نشان کرد: باید مشخص شود که حرف حساب این عده چیست؟ علاوه بر این باید دیدگاه‌های آنها را به چالش کشید. اگر عده‌ای معتقدند که در این سفر اصولی زیر پا گذاشته شده است باید آن را با سند و مدرک بیان کنند و اگر اسنادی درخصوص منع جدی برای مذاکره در دست دارند باید آن را ارائه دهند و به شکل شفاف دلیل مخالفت خود را بگویند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا افزود: امیدوارم افراطیون پیام نرمش قهرمانانه رهبری را درک کنند چراکه این میزان از بداخلاقی به جایی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه امیدوارم افراطیون در اقدامات و دیدگاه‌های خود تجدیدنظر کنند گفت: برخی اقدامات افر اطیون حرکاتی شیطانی است. در حالی که اگر ما نظر رهبری را فصل و الخطاب بدانیم دچار خطا نخواهیم شد. بنابراین همه باید منتظر نظر رهبری بمانیم و در نهایت نیز به آن تمکین کنیم.

رئوفیان گفت: امروز کشور برای خروج از مشکلات در عرصه های مختلف نیازمند آرامش است که امیدوارم همه جناح‌ها ضرورت این مساله را درک کنند و با اجتناب از حاشیه‌سازی‌ها منافع ملی را مدنظر قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز