خبرگزاری کار ایران

رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی:

آزادی زندانیان امنیتی بر اثر فشار یک دروغ بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۸۵

اختلاف سلایق وجود دارد اما نه برای فتنه گران / توقع بازگشت این فتنه گران دوباره به قدرت واقعا توقع باطلی است / مردم اجازه برگشت دوباره به افرادی که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند نخواهند داد و تنها کسانی در نظام جای دارند که به نظام اعتقاد داشته باشند ولو به هر گروهی و گرایشی متعلق باشند.

رییس قوه قضائیه گفت: درست است که دستگاه‌های قضایی باید قانون را عملی کنند منتها اجرای قانون باید طوری باشد که با مدیران دستگاه‌های اجرایی رفتار صحیح و در چارچوب دین و اخلاق صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه مهمترین مساله ای که همه ما امروز با آن مواجهیم حفظ نظام اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای ملت ما است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای ملت ما بود و حضرت امام معمار بزرگ انقلاب راهی نو را در جهان امروز مطرح کردند، اظهار داشت: کار امام ایجاد یک حکومت نبود بلکه ایجاد نظامی بود که مردم در آن نقش اساسی داشتند.

وی ادامه داد: کشور‌های سلطه گر گمان می‌کردند که این راه جدید مانند نهضت‌های اسلامی چند قرن اخیر دچار گرفتاری شده و عقب می‌نشیند اما با طرح نویی که امام انداختند تمام این امید‌ها نقش بر آب شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتدار امروز ما مرهون خون شهدا است، اظهار داشت: هر زمان که سعی شود از احکام اسلامی دور شویم و کشور از عمل به احکام اسلامی خالی شود افول نظام آن روز خواهد بود.

به گفته وی، اقتدار نظام به دلبستگی مردم به انقلاب وابسته است و اگر ارزش‌ها را پاس داشتیم آن‌گاه نصرت می‌یابیم برای همین است که در زمانی کسانی به دنبال کم رنگ کردن انقلاب بودند.

آملی لاریجانی با بیان اینکه مشکل لیبرال دموکراسی همین مشکل بی‌معنایی است، گفت: نباید تنها به ظاهر این کشور‌ها نگاه کرد بلکه باید دید که چطور به فکر سعادت مردم هستند و آیا مردم در بهداشت روانی به سر می‌برند یا خیر.

وی با بیان اینکه فرق نظام اسلامی با لیبرال دموکراسی در این است که در نظام اسلامی هر انتخابی که صورت می‌گیرد در چارچوب معنویت الهی است.

وی با بیان اینکه اقتدار کشور منوط به هزینه کردن است، خاطرنشان کرد: فشاری که اکنون بر مردم می‌آید ناشی از همین هزینه‌هایی است که مردم ما می‌پردازند.

وی با بیان اینکه کارگزاران نظام باید به فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی معتقد باشند، گفت: این فلسفه‌‌ همان نظام ولایت فقیه و‌‌ همان مردم سالاری دینی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولان نباید مسئولیت خود را قدرت به حساب آورند بلکه این هدیه‌ای از سوی مردم است، گفت: باید همواره اخلاق حرفه‌ای را مدنظر قرار دهیم که حداقل آن خوش برخوردی با مردم است در حالی که برخی مواقع دیده شده که در برخورد با مردم مسئولان تواضع لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اصول مهم اسلامی و قران مساله امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: این مساله متاسفانه مورد غفلت واقع شده و باید دانست که هر زمان که از این امر غافل شویم متضرر خواهیم شد.

به گفته وی، مظاهری که اکنون در کوچه و بازار می‌بینیم و در اثر شبیه خون فرهنگی است ناشی از همین ترک امر به معروف و نهی از منکر است که موجب می‌شود برخی استعداد‌هایمان را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر موجب آبادانی شهر‌ها و سرزمین ما می‌شود گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود آرام آرام از جایی که خودمان باور نمی‌کنیم ضربه می‌خوریم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه فضای کشور با خلق حماسه سیاسی وضعیت خوب پیدا کرده است، گفت: این فضای خوب مدیون بیانات روشنگر رهبر معظم انقلاب است که گفتند باید از همه سلایق در انتخابات حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین ایشان با بیان اینکه اگر کسی نظام اسلامی را قبول ندارد حداقل اگر ایران را دوست دارد در این انتخابات شرکت کند باعثشدند که مردم با حضور پرشور خود جواب دندان شکنی به دشمنان بدهند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه فضای فعلی فضای دوستی و معنویت و فضای ورود مردم برای اقتدار نظام است، گفت: متاسفانه برخی فتنه گران ۸۸ دوباره سر درآورده‌اند و می‌خواهند این اتفاق بزرگ را که حاصل تلاش گرایش‌های مختلف سیاسی بود به نفع خود مصادره کنند.

لاریجانی افزود: اختلاف سلایق وجود دارد اما نه برای فتنه گران و نه برای کسانی که وقتی کشور در بحران بود همراه با رئیس جمهور آمریکا خندیدند و مردم را با یک دروغ بزرگ به شورش فرا خواندند یعنی بد‌ترین راه را انتخاب کردند که‌‌ همان زیر پا گذاشتن مردم سالاری دینی بود.

لاریجانی با بیان اینکه توقع بازگشت این فتنه گران دوباره به قدرت واقعا توقع باطلی است، گفت: البته دولت به این موارد توجه دارد.

به گفته وی، اخباری که برخی منتشر می‌کنند که آزادی زندانیان امنیتی در اثر فشار بوده دروغ محض است.

وی با بیان آزادی زندانیانی که برخی آن را زندانی سیاسی می‌دانند اما در واقع آن‌ها زندانیان امنیتی هستند در سه نوبت انجام شده و هر بار رهبر معظم انقلاب عفو عده‌ای را در دستور کار قرار داده است و این مساله جدیدی نیست و ساز و کار آزاد کردن زندانیان اخیر قبل از انتخابات صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه مملکت و نظام حساب و کتاب دارد، گفت: مردم اجازه برگشت دوباره به افرادی که اعتقادی به ولایت فقیه ندارند نخواهند داد و تنها کسانی در نظام جای دارند که به نظام اعتقاد داشته باشند ولو به هر گروهی و گرایشی متعلق باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز