خبرگزاری کار ایران

در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

بخش‌هایی از سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی تصویب شد

کد خبر : ۱۱۲۳۷۴

با حضور رؤسای قوه مجریه و مقننه، وزیر اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مواردی از سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی به تصویب رسید.

بررسی و تدوین سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا و رؤسای قوه مجریه و مقننه، وزیر اطلاعات، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز به عنوان مدعو حضور داشتند، ابتدا نظرات پیشنهادی کمیسیون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع در مورد سیاست‌های کلی اقتصادی مقاومتی مطرح شد و پس از بحثو بررسی اعضا، مواردی از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

در مقدمه این سیاست‌ها آمده است: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله و با رویکردی حماسی، جهادی، انعطاف‌پذیر، فرصت‌ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ می‌گردد:

همچنین موارد زیر به تصویب رسید:

۱ - تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی، حداکثر کردن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقای درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط.

۲ - پیشتازی اقتصاد دانش‌بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه‌‌ی جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان.

۳ - محور قرار دادن رشد بهره‌وری در اقتصاد، با تقویت عوامل تولید و توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری، ایجاد بستر رقابت در تولید با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متنوع مناطق کشور براساس آمایش سرزمینی، با هدف دستیابی به جایگاه بهینه‌ی بهره‌وری در توسعه اقتصاد ملی.

ادامه بررسی و تدوین این سیاست‌ها به جلسات آتی مجمع موکول شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز