خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور:

آمریکایی‌ها تا ده سال آینده تهدید جدی برای ما هستند

کد خبر : ۱۱۳۱۵۶

آمریکایی‌ها حدود ۲۰ تیپ و گردان سایبری تشکیل داده تابه صورت تخصصی محیط‌های مختلف فضای سایبری را مراقبت، مانیتورینگ و کنترل کنند که اگر لازم شد بتوانند به راحتی در این حوزه حمله کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: مشاوران سایت فرماندهی سایبری آمریکا گفته‌اند که ما نیازمند ظرفیتی هستیم که در شرایط قطع اینترنت بتوانیم به زیر ساخت‌های کشورهاحمله کنیم و در این راستا کار گروهای مختلفی تشکیل داده‌اند.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه ای که با حضور مدیران پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند و مدیران صنایع نفت استان مرکزی و تنی چند از معاونین سازمان در این پالایشگاه برگزار شد، گفت: تعارض منافع کشور ما با آمریکایی‌ها و چیدمان سیاسی در دنیا نشان دهندهٔ این است که آمریکایی‌ها حداقل تا ده سال آینده تهدید جدی برای ما هستند و لذا باید این تهدید را در مدل توسعه و مهندسی کشور اعمال و به آن توجه کرد.

وی گفت: امریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تهدیدگران ثابت هستند، لذا باید تهدیدهای آن‌ها را در معادلات و محاسباتمان پیش بینی کنیم. آمریکایی‌ها می‌خواهند از قدرت خود در حوزهٔ نظامی و سیاسی و اطلاعاتی در دنیا استفاده کرده و آیندی اقتصادی دنیا را تصرف کنند و معتقد هستند که آینده اقتصاد در دنیا بر مبنای انرژی خواهد بود و ممکن است که بعضی از کشورها مانند چین نرخ رشد اقتصادی آن‌ها از آمریکایی پیشی بگیرد و چنانچه مشکل انرژی چینی ها حل شود، به نوعی آینده را در حوزه‌ی اقتصاد از دست خواهند داد.

جلالی با اشاره به توزیع قدرت در بین جوامع گفت: برتری آمریکایی‌ها نسبت به کشورهای دیگر داشتن قدرت نظامی برتر و بین‌المللی در فضای سازمان ملل است و لذا باید با قدرت جلو آن ها ایستاد نه با خواهش و تمنا، چنانچه قدرت تولید کرده و ضعف ها را برطرف کنیم دارای قدرت بازدارندگی هستیم.

وی با اشاره به حوزه های جدید تهدید و جنگ گفت: امروز جنگ از حوزه نظامی به حوزه اقتصادی و سایبری سوق پیدا کرده است، در فضای سایبر، علیه کشور حمله سایبری به نام استاکس نت راه اندازی کردند و در حوزه‌ی هسته‌ای، برآورد آن‌ها این بود که با یک حمله سایبری، توانمندی هسته ای ما را منهدم و از بین ببرند که با قابلیت‌ها و پتانسیل‌هایی که در این حوزه در کشور بود توانستیم حادثه را مهار کنیم.

فرمانده قرارگاه سایبری تاکید کرد آمریکایی‌ها حدود ۲۰ تیپ و گردان سایبری تشکیل داده تابه صورت تخصصی محیط‌های مختلف فضای سایبری را مراقبت، مانیتورینگ و کنترل کنند که اگر لازم شد بتوانند به راحتی در این حوزه حمله کنند.

وی گفت: راه حل‌های دیگر آمریکایی‌ها در این حوزه تلفیق جنگال و سایبر با یکددیگر و ارسال ویروس از طریق سیگنال به گیرنده‌هاست. آمریکایی‌ها، معتقدند که چهره جدید جنگ در فضای سایبر شکل می‌گیرد و می‌توانند با جنگ سایبری به نتیجه جنگ فیزیکی برسند؛ آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که روش‌های جاری امنیتی سایبری برای دفاع کفایت نمی‌کند، و علت آن را تسلط و اشراف هکرها بر این نوع پروتکل ها و روابط دانسته که می‌توانند به راحتی از آن عبور کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: مشاوران سایت فرماندهی سایبری آمریکا گفته‌اند که ما نیازمند ظرفیتی هستیم که در شرایط قطع اینترنت بتوانیم به زیر ساخت‌ها حمله کنیم و در این راستا کار گروهای مختلفی تشکیل داده‌اند، لذا ما برای دفاع سایبری نمی‌توانیم فقط به پروتکل‌ها، قوانین و مقررات و روش‌هایی که آمریکایی‌ها در بحثامنیت سایبری تولید کردند، متکی باشیم، از طرفی بعضی از صنایع زیر ساختی ر در اختیار گرفته‌اند که به آن‌ها اشراف داشته باشند، به عنوان مثال آمریکایی‌ها بخش زیادی از سهام سیسکو را خریداری کرده تا بتوانند اشراف بر فایروال‌ها داشته باشند، فایروال سیسکو امروزه یکی از فایروال‌های خوب در دنیاست، بخشی از سهام آن در اختیار صهیونیست ها و یک بخش آن هم برای آمریکایی‌ها، در واقع اگر ما از فایروال سیسکو برای حفاظت سایبری استفاده کردیم، مثل این است که یک سرباز رژیم صهیونیستی و امریکایی را برای حفاظت سیستم انتخاب کردیم.

وی درادامه گفت: آمریکایی‌ها در جنگ جدید نظریه ای دارند به نام مراکز ثقل؛ مراکز ثقل یعنی اینکه هر جایی از کشور را که می توان به مرکز صفر تبدیل کرد، مورد هدف قرار داده تا کشور با مشکل مواجه شود، در جنگ‌های اخیرو تقریبا در تمامی آن‌ از این نظریه استفاده شد، یعنی در ظاهر در داخل کشور تولید زیر ساخت می‌ شود ولی در باطن برای آن‌ها تولید هدف می‌کنیم و چنانچه به سمت کوچک سازی حرکت کنیم، دیگر یک هدف نیست و با این نگاه، مراکز پدافند سایبری در زیر ساخت‌های بسیار با اهمیتی مثل مجموعه شازند و سایر مجموعه‌ها، متناسب با میزان استفاده آن‌ها از سامانهٔ سایبری، لازم است که راه اندازی شود و طرح نگاه مجدد به موضوع از نگاه سایبری برروی این موضوع انجام شود تا بتوانیم آسیب پذیری هایمان را اصلاح کنیم و بر اساس راه حل‌هایی که بدست می‌آید به نتیجه برسیم.

جلالی خاطر نشان کرد: نکته دوم بحثاقتصادی است، در واقع یک مجموعه مدیریتی مستقل و متمرکزی در قالب قرارگاه یا در قالب کارگروه یا در قالب کمیته لازم است که در این مجموعه تشکیل شود و بتوانیم گام‌هایی که دشمن در حوزهٔ جنگ اقتصادی در آینده برای ضربه زدن به ما برمی دارد را تشخیص داده و قبل از آنکه آن‌ها بتوانند اقداماتی انجام دهند، موضوع را کنترل و مدیریت کنیم، باید وابستگی‌هایی که به فناوری‌ها، مواد اولیه و بعضی از کاتالیزورها و جود دارد را مدیریت کرده، بتوانیم چرخه تولید را کنترل کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پایان گفت: امیدوار هستم مجموعهٔ بسیار خوب پالایشگاه شازند، همین طور که با یک حرکت بسیجی و بسیار انقلابی شروع به کار کرد، در مقطعی که وابسته و نیاز جدی به بنزین داشتیم و تحریمی که در آن مقطع به بنزین اعمال شد تا کشور را دچار چالش کنند، با تولید بنزین، در دهان آمریکایی‌ها زد و از آن عبور کردیم، ان شاء الله در این حوزهٔ جدید هم بتوانیم با یک نگاه بسیجی این دست از آسیب ‌ها و تهدیداتی که بر حوزهٔ مجموعهٔ متصور است را به نحو احسنت مدیریت و کنترل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز