خبرگزاری کار ایران

اشرف بروجردی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

خاتمی به عنوان نماینده ایران برای حضور در مذاکرات ژنو ۲ معرفی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۱۹

با توجه به اینکه در بررسی مسائل سوریه لاجرم ایران باید حضور داشته باشد و این حضور بسیار تاثیرگذار خواهد بود کسی بهتر از خاتمی نمی‌تواند نماینده ایران برای حضور در این مذاکرات باشد.

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: با توجه به اینکه در بررسی مسائل سوریه لاجرم ایران باید حضور داشته باشد و این حضور بسیار تاثیرگذار خواهد بود کسی بهتر از خاتمی نمی‌تواند نماینده ایران برای حضور در این مذاکرات باشد چرا که وی با عهده داری این مسئولیت می‌تواند منافع جمهوری اسلامی را تامین کنند.

اشرف بروجردی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، خاتمی را فردی بسیار تاثیرگذار در تثبیت آرامش منطقه دانست و گفت: ایشان با سابقه‌ای که در سازمان ملل و در نزد سیاستمداران جهانی دارد می‌تواند به گونه‌ای اقدام کند تا جهانیان با عقلانیت جمهوری اسلامی آشنا شوند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه می‌توان از چهرهٔ جهانی سید محمد خاتمی در حل مسائل منطقه کمک گرفت، گفت: وی در داخل کشور دارای شخصیتی محبوب و قابل احترام بوده و در عرصه بین المللی نیز اندیشمند فرهیختهٔ قابل اعتمادی است و وجههٔ بین المللی و صداقت وی برای همگان محرز است.

وی به تاسیس مرکز گفتگوی تمدن‌ها همزمان با ریاست جمهوری خاتمی اشاره کرد و گفت: با اینکه این طرح مورد توجه جهانیان واقع شد اما در داخل کشور هیچ توجهی به این گفتمان نشد و اکنون جمهوری اسلامی می‌تواند با راه اندازی دوباره این مرکز در عرصه بین الملل پیشتاز گفتمانی نو باشد.

وی ادامه داد: مطرح شدن گفتگوی تمدن‌ها در عرصه بین المللی توسط سیدمحمد خاتمی توانست موافقت همه اعضاء مجمع عمومی سازمان ملل را با خود داشته باشد و اکنون وی می‌تواند با چهره جهانی خود در عرصه جهانی و حل مشکلات سوریه بسیار تاثیرگذار باشد.

بروجردی در پایان اظهار امیدواری کرد که خاتمی به عنوان نماینده ایران برای حضور در مذاکرات ژنو ۲ معرفی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز