خبرگزاری کار ایران

شیرزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

کسی نمی‌تواند از پشت ستون روزنامه خود جریان مذاکرات را هدایت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۵۸

افراطیون از روی حسادت محرمانه بودن مذاکرات را مطرح می‌کنند / امکان ندارد وزیر امور خارجه و شخص رئیس جمهور بدون هماهنگی با رهبری در این نشست ها توافقی انجام دهند / اگر مسئولان عالی رتبه نظام صلاح نمی‌دانند که همه جزئیات این نشست در اختیار گروه‌های افراطی قرار گیرد ناشی از درایتی است که دارند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: ادامه روند گذشته هزینه سنگینی در بر خواهد داشت که این هزینه‌ها را مردم می‌پردازند نه کسانی که از تریبون روزنامه‌های تندشان سیاست‌های افراطی را دنبال می‌کنند.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به محرمانه بودن جزئیات نشست ژنو عنوان کرد: انتقاداتی که برخی افراطیون به موضوع محرمانه بودن این نشست وارد می‌کنند در اغلب موارد نشان از حسادت آن‌ها دارد. واقعیت این است که انتقادات و ایرادات آن‌ها نه تنها اصولی نیست بلکه بهانه‌هایی پیش پا افتاده است.

وی افزود: همه ناراحتی افراطیون از این است که ۸ سال تمام زمام امور را به دست گرفته و تمام قوای کشور پشت آن‌ها بود اما نتوانستند کاری کنند.

شیرزاد عنوان کرد: با اقدامات همین عده بود که پرونده هسته‌ای ما دچار مشکلات بیشتری شد آن‌ها نه در روند سازش و نه در مسیر ایستادگی کاری انجام ندادند و همانگونه که آقای ولایتی عنوان کرد کارآن‌ها تنها خواندن قطع نامه و بازگشت به کشور بود. اما هم اکنون که مسئله در حال حل شدن است این عده فکر می‌کنند که از قافله عقب ماندند. بنابراین چون خود آن‌ها در این روند نقشی ندارند با هرگونه گشایشی در این کار مخالفت می‌کنند.

وی با تأکید براینکه محرمانه ماندن مذاکرات در این مرحله کاملا منطقی است، گفت: اگر قرار باشد مباحثی پیش از حاصل شدن توافق بین طرفین مطرح شود دیگر نام آن مذاکره نیست هم در ایران و هم در میان کشورهای طرف مقابل باید نیرو‌ها به نوعی همدلی و توافق برسند تا بتوانند آن را در رسانه‌ها اعلام کنند. عده‌ای نباید گمان کنند که می‌توانند از پشت ستون روزنامه‌های افراطی خود جریان مذاکرات را هدایت کنند.

شیرزاد افزود: طبیعی است وقتی کار مذاکرات به یک تصمیم ملی برسد همه می‌توانند در مورد آن نظر دهند، گفت: پیشرفت توافقات تا همین حد نیز جامعه را خشنود کرده است چرا که مردم نیز براین نظر هستند دلیلی ندارد دشمنی‌ها به چندین نسل انتقال پیدا کند. همه ما می‌پذیریم که سالهای پیش امریکا دستور کودتا در ایران را صادر کرد این مسئله نیز باید همواره مورد انتقاد قرار گیرد اما سوال اینجاست که ما تا کجا می‌خواهیم در گذشته باقی بمانیم. ادامه روند گذشته هزینه سنگینی در بر خواهد داشت که این هزینه‌ها را مردم می‌پردازند نه کسانی که از تریبون روزنامه‌های تندشان سیاست‌های افراطی را دنبال می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: افراطیون طیف راست از ابتدا عنوان کردند که روحانی رئیس جمهوری از خودمان است اما هم اکنون پشیمان شده و علم انتقاد از روحانی را برافراشته‌اند اما اینکه بخواهیم بگوییم محرمانه بودن مذاکرات زیرپا گذاشتن حقوق ملت است نوعی توهین به مسئولان عالی نظام محسوب می‌شود. چرا که امکان ندارد وزیر امور خارجه و شخص رئیس جمهور از خودشان و بدون هماهنگی با رهبری در این نشست‌ها توافقی انجام دهند.

وی افزود: اگر مسئولان عالی رتبه نظام صلاح نمی‌دانند که همه جزئیات این نشست در اختیار گروه‌های افراطی قرار گیرد ناشی از درایتی است که دارند. چرا که متوجه شده‌اند این گروه حتی قادر به حل مسائل مربوط به خود نیست چه برسد به مشکلات کشور. بنابراین اینکه بعضی افراطیون در جریان جزئیات نشست ژنو نیستند به این معنا نیست که هیچ یک از مسئولین در جریان این مسئله نیستند.

شیرزاد با بیان اینکه این تفکر که هر ایرانی با آمریکا مذاکره کند قطعا یک وطن فروش است توهین بزرگی است، گفت: در فرآیند چانه زنی علنی کردن مذاکرات هیچ معنایی ندارد حتی در خرید یک ملک نیز اگر دو طرف به شکل خصوصی پیش از معامله با یکدیگر خلوت نکنند هر اظهار نظری ممکن است معامله را بهم بزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز