خبرگزاری کار ایران

ناوگروه ارتش یک فروند کشتی تجاری ایرانی را در خلیج عدن نجات داد

کد خبر : ۱۱۶۱۳۱

با اتمام پدیده مانسون یا‌‌ همان طوفان‌های موسمی در شمال اقیانوس هند و بهبود وضعیت جوی، حملات دزدان دریایی بیشتر شده است.

‎معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه بیست و هفتم نداجا یک فروند کشتی تجاری ایرانی را از محاصره قایق‌های دزدان دریایی در خلیج عدن نجات داد.
به گزارش ایلنا، دریادار سیاوش جره معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با اشاره به نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از محاصره قایق‌های دزدان دریایی در خلیج عدن، گفت: صبح امروز ۵ فروند قایق دزدان دریایی کشتی تجاری ایرانی را در مسیر ورودی خلیج عدن مورد حمله قرار دادند که پس از چند ساعت درگیری، با اقدام سریع و اجرای آتش پر حجم تیم عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و حضور به موقع ناوگروه بیست و هفتم این نیرو، دزدان دریایی متواری شدند.
دریادار جره در خصوص انهدام قایق‌های دزدان دریایی تصریح کرد: هدف کشتن یا منهدم کردن دزدان دریایی نیست هدف ما تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی و سایر کشورهاست اما در صورت لزوم با آن‌ها برخورد شدیدتری خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش حملات دزدان دریایی در یک ماه اخیر، گفت: با اتمام پدیده مانسون یا‌‌ همان طوفان‌های موسمی در شمال اقیانوس هند و بهبود وضعیت جوی، حملات دزدان دریایی بیشتر شده است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش و تیم‌های عملیات ویژه این نیرو با هوشیاری تمام تامین امنیت خطوط کشتیرانی و ایمنی دریانوردی را انجام می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز