خبرگزاری کار ایران

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

مداحان با ناشی‌گری موحبات قداست‌شکنی مداحی را فراهم نکنند

کد خبر : ۱۱۶۸۶۱

مداحان نباید مداحی را از خود بدانند چرا که مداحی برای اهل بیت از جمله نعمت های خداوند است و باید شکرگزار این نعمت باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که مداح باید سیاسی باشد و نه سیاست زده افزود: مداحان مراقب باشند با ناشی گری موجبات قداست شکنی مداحی را از سوی دشمنان فراهم نکنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در چهارمین همایش مداحان پاسدار گفت: حمد و ثنای خداوند از جمله نعمت های باطنیه خداوند است و نعمات باطنیه به هیچ وجه در دسترس شیطان نیست.

وی ادامه داد: نعمت های خداوند دو دسته اند، دسته اول نعمت های ظاهریه هستند که بعضا مورد استفاده شیطان نیز قرار می گیرند و دسته دوم نعمت های باطنیه است که در حکم زینت انسان هستند و دین که در حکم بزرگترین نعمت باطنیه است.

حاجی صادقی افزود: ولایت سنگ تمام همه نعمت های باطنیه است و باید شکرگزار این نعمت باشیم.

وی تصریح کرد: مداحی نیز از نعمت های خدا است و برای شکر این نعمت باید به ادای حق نعمت پرداخت.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: مداحان نباید مداحی را از خود بدانند چرا که مداحی برای اهل بیت از جمله نعمت های خداوند است و باید شکرگزار این نعمت باشند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان باید ادبیات خود را مزین به تشکر از خداوند کنند و دائما برای خود یادآوری کنند که خداوند مرا تا به این جا آورده است.

وی ادامه داد: پاسداران مداح به عنوان سنگرنشینان انقلاب باید امام حسین(ع) را الگوی خود قرار داده و از ایشان سر مشق بگیرند.

حاجی صادقی اظهار داشت: امام حسین(ع) جان شریف خود را به بهای ایفای دین فدا کردند و پاسداران مداح نیز باید جان خود را فدای حفظ انقلاب اسلامی کنند.

چانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: پاسداران مداح چند توصیه را سرلوحه خود قرار دهند و نخستین این توصیه ها هدفمند بودن مداحی است.

وی تصریح کرد: مداح باید در انتهای مراسم مداحی اهدافی همچون تقویت و تحکیم فرهنگ، معرفت، محبت و تمسک به اهل بیت(ع) را در مخاطبان نهادینه کند.

حاجی صادقی افزود: اهل بیت(ع) راهکار دست یابی به حقیقت دین و صراط مستقیم هستند.

وی ادامه داد: باید ۳ هدف را در جامعه نهادینه کرد، نخست معرفت به اهل بیت(ع)، دوم محبت و عشق به اهل بیت(ع) و سومین و مهم ترین هدف تمسک به اهل بیت(ع) است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این که عاشورا عامل زنده ماندن اسلام است گفت: عاشورای سال ۶۱ نقطه آغاز عملیاتی بود که مرحله نهایی آن را حضرت ولی عصر(عج) به اتمام می رساند.

وی با بیان این که شعار " کل یوم عاشورا " و " کل ارض کربلا " نشانگر وسعت جبهه نبرد حق علیه باطل در کل جغرافیای عالم است گفت: فوکویاما می گوید این عاشوراست که تشیع را زنده نگه داشته و استکبار قصد دارد تا با پررنگ کردن بعد احساسی، بعد حماسی عاشورا را کم رنگ کند.

وی با بیان این که عاشورا هم حماسی است و هم احساسی گفت: دشمنان قصد دارند تا شرایطی را فراهم کنند که شیعیان یکی را فدای دیگری کنند یعنی یا احساسی با عاشورا برخورد کنند و یا نگاهی صرفا حماسی داشته باشند.

حاجی صادقی با تاکید بر این‌که مداحی باید انقلابی، جهادی و حماسی باشد تصریح کرد: نباید با مداحی بهانه ای به دست دشمنان بدهیم تا اصل مداحی را زیر سوال ببرند و قداست شکنی کنند.

وی با بیان این که مداح باید سیاسی باشد و نه سیاست زده افزود: مداحان مراقب باشند با ناشی گری موجبات قداست شکنی مداحی را از سوی دشمنان فراهم نکنند.

حاجی صادقی یادآور شد: رمز همه موفقیت ها آن است که رابطه خود را با خدا خوب کنیم یعنی اخلاص داشته باشیم.

وی ادامه داد: خوشا به حال آن مداحی که حضرت فاطمه(س) و حضرت ولی عصر(عج) وی را تحسین کنند هرچند مخاطب مداحی وی را تایید نکند.

حاجی صادقی گفت: مداح نیز باید مثل یک پزشک به سلیقه و ذایقه بیمار ننگرد بلکه باید نیاز وی را بشناسد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه بابیان این که هرچه داریم از سفره شهدا داریم ادامه داد: خداوند این را نعمت العظمی قرار داده و ولایت سنگ تمام نعمت ها است ولی در این بین شهدا مصداق آیه " عندربهم یرزقون " هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز