خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی اردبیلی:

باید نگاه مترقی اسلام به زن و مرد را برای جهانیان تببین کنیم

کد خبر : ۱۱۷۱۱۰

این دولت برای استیفای حقوق بانوان راهکارهای مهمی را مدنظر قرار دهد / مردان نباید فکر کنند از حقوق برتری نسبت به بانوان برخوردار هستند.

آیت الله موسوی اردبیلی با انتقاد از این‌که در دنیا به زنان به عنوان کالا نگریسته می‌شود، ابراز داشت: باید با تلاش و کوشش، نگاه مترقی اسلام به زن و مرد را برای جهانیان تبیین کنیم.
به گزارش ایلنا، آیت‌الله موسوی‌اردبیلی، در دیدار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این‌که اسلام تمام اسارت‌های زنان را از بین برد، اظهار داشت: در اسلام به حقوق خانم‌ها همانند آقایان اهمیت داده شده است و هیچ‌گونه کم و کاستی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان این‌که متاسفانه در طول تاریخ برخی از مردم موافق صدر در صدی جایگاه زنان در اسلام نبوده‌اند، تصریح کرد: به دلیل برخی برداشت‌های نامناسب، از ظرفیت خانم‌ها در جامعه استفاده نشده است.
این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که قرآن کریم بر تامین حقوق بانوان تاکید کرده است، گفت: مردان نباید فکر کنند از حقوق برتری نسبت به بانوان برخوردار هستند؛ چرا که در اسلام مرد و زن از نظر وظایف، برابر یکدیگر مسئول‌اند.
وی افزود: دنیای امروز در بعضی از بخش‌ها برای آزادی دادن به زنان زیاده‌روی کرده است؛ در حالی که اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت، آزادی واقعی بانوان جلوه بیشتری داشت.
آیت الله موسوی اردبیلی با انتقاد از این‌که در دنیا به زنان به عنوان کالا نگریسته می‌شود، ابراز داشت: باید با تلاش و کوشش، نگاه اسلام به زن و مرد را برای جهانیان تبیین کنیم.
وی با تاکید بر این‌که دولت تدبیر و امید به حقوق بانوان توجه بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: این دولت برای استیفای حقوق بانوان راهکارهای مهمی را مدنظر قرار دهد.
این مرجع تقلید در پایان بر اهمیت دادن به فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: باید این فرهنگ به تمام آحاد جامعه معرفی شود؛ زیرا با آگاهی بیشتر شاهد رشد فرهنگ عفاف و حجاب در کشور خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز