خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون شوراها در گفتگو با ایلنا:

اظهارات سیاسی مداحان سبب ایجاد چالش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۹۴

حل و فصل مسایل سیاسی جاری کشور و همچنین طرح آنها باید تنها توسط مسئولان و مقامات این حوزه صورت گیرد /

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مداحان نسبت به مسایل سیاسی اطلاعات جامعی ندارند، اظهار کرد: ورود مداحان به مسایلی که نسبت به آن‌ها اشراف ندارند تنها باعثبه چالش کشیدن نظام می‌شود.

حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص ورود مداحان به مباحثسیاسی اظهار کرد: با توجه به اینکه مباحثسیاسی را نمی‌توان از مباحثمذهبی و سایر مسایل اجتماعی تفکیک کرد، لذا پرداختن به مسایل سیاسی هم تبدیل به جزئی از مسایل روزمره جامعه شده است.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران مباحثسیاسی به مبنای تمام موضوعات شکل گرفته و در متن تمام اظهارات وجود دارد اما این مساله به این معنا نیست که هر شخصی با اطلاعات ناقص از مفاهیم سیاسی در تریبون‌های مذهبی این مسایل را مطرح کنند.

زارع‌زاده مهریزی با بیان اینکه فضای موجود در کشور به گونه‌ای است که ورود هر فردی به مسایل سیاسی را مانع می‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه مذاکرات به نحوی در حال اجراست و در کنار آن موضوع شعار مرگ بر آمریکا هم به قوت خود باقی است و مردم بر برخی مسایل آگاه هستند بهتر است ورود به مسایل جزئی‌تر در حوزه سیاسی را به سیاسیون و مسئولان واگذار کرد.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس نهم تصریح کرد: ‌مداحان به دلیل اینکه اطلاع کافی به متون دینی ندارند و شاید نتوانند فضای سیاسی را به درستی و واقعی موجود، مطرح کنند، لذا طرح اظهارات بعضا تند سیاسی کار درستی نخواهد بود.

به گفته وی، بیان این اظهارات تنها باعثبه چالش کشیدن نظام و ایجاد مشکلات حاشیه‌ای برای مردم می‌شود.

زارع‌زاده در پایان خطاب به مداحان گفت: حل و فصل مسایل سیاسی جاری کشور و همچنین طرح آن‌ها باید تنها توسط مسئولان و مقامات ین حوزه صورت گیرد و بهتر است مداحان به کار اصلی خود یعنی عزاداری ایام محرم و صفر بپردازند. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز