خبرگزاری کار ایران

سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع در بیانیه‌ای تاکید کرد؛

صنایع هوافضا افزایش قابلیت بازدارندگی را به دنبال دارد

کد خبر : ۱۱۷۸۰۷

سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، با به فعلیت رساندن دانش و قابلیت‌های بالقوه موجود درکشوردر مدت زمان کوتاهی، ایران اسلامی رادر ردیف معدود کشورهای صاحب فناوری‌های پیشرفته هوافضا جهان قرارداد.

سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به مناسبت ۱۳آبان و پانزدهمین سالروز تاسیس این سازمان بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش ایلنا، متن این بیاینه در ادامه می‌اید:
سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع پانزده سال پیش در ۱۳ آبان ۱۳۷۷ برای پاسخ به نیازهای جدید نیروهای مسلح و حفاظت از کیان و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی با تدبیر فرماندهی معظم کل قوا با سازماندهی جدید تاسیس شد.
بهره‌مندی موثر از تجارب ارزشمند دفاع مقدس و نبوغ، خلاقیت و استعداد‌های درخشان دانشمندان هوافضای وزارت دفاع امروز این سازمان را به رتبه‌ای از توسعه و بلوغ رسیده ‌که علاوه بر این‌که جمهوری اسلامی‌ایران‌را وارد رقابت‌های جهانی در عرصه‌های فضایی نموده، در اوج تهدید‌ها و تحریم‌ها نیز به عنوان نماد توانمندی و اقتدار دفاعی کشور توجه و نگاه همگان را به خود معطوف و با بومی ساختن دانش هوافضایی در کشور، سازمانی دانش بنیان همراه با اقتدار علمی و دفاعی، موجبات غرور و امنیت ملی را فراهم کرده است.
سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، با به فعلیت رساندن دانش و قابلیت‌های بالقوه موجود درکشوردر مدت زمان کوتاهی، ایران اسلامی رادر ردیف معدود کشورهای صاحب فناوری‌های پیشرفته هوافضا جهان قرارداد و با به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی وتحقیقاتی کشور، پرنشاط، پرشور و بالنده مسیر حرکت خودرا طی می‌کند.
توسعه صنایع هوافضایی از چند سو مورد اهمیت دولت‌ها و مجامع علمی و تحقیقاتی است. این صنایع دنیایی از فناوری‌های پیشرفته است، موتور توسعه صنعتی کشورهاست و همچنین اشتغالزایی بالای این صنایع و توسعه آن عامل اصلی در افزایش قابلیت بازدارندگی و مایه مباهات و غرور ملی است.
تنوع و رشد کمی و کیفی محصولات سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، ارتقاء سطح بهره وری، اخذ مقام‌های بر‌تر از جشنواره‌های علمی و تحقیقاتی همچون خوارزمی، سلمان فارسی و… و مراجع ذیصلاح در حوزه‌های مختلف همچون ایمنی، مدیریت و…، حضور در دانشگاه‌ها و کانون‌های علمی و از همه مهم‌تر افزایش رضایت و خرسندسازی ذینفعان کلیدی سازمان از جمله شاخص‌هایی هستند که سازمان آنهارا در ارزیابی مستمر خود مورد توجه قرار داده است.
محصولات سازمان در حال حاضر در حوزه‌های مختلف فضایی بویژه طراحی و ساخت پایگاههای پرتاب و انواع ماهواره بر‌ها(حامل‌های ماهواره) و دفاعی بویژه طراحی و ساخت سامانه‌های موشکی زمین به زمین، ضد زره، پدافند هوایی، هواپایه و کروز دریایی باعثشده است تا توان نیروهای مسلح و قدرت مانور آن‌ها بنحو چشمگیری افزایش یافته و توان دفاعی و قدرت بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مثال زدنی نموده است.
در دهه کنونی که ایجاد صنایع دفاعی موج چهارم برای تولید محصولات نوآورانه پیشگام مطرح است، طراحی سامانه‌های فضایی و موشکی نوآورانه و افزایش تعداد محصولات نوآورانه مورد توجه جدی قرار گرفته است. به‌دلیل ماهیت و پیچیدگی محصولات هوافضایی، دستیابی به این هدف با سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین هوافضا‌یی و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های لازمه محقق می‌گردد. توسعه فناوری، علاوه بر افزایش قدرت نوآوری در محصولات هوافضایی، دستیابی به محصولات نوین و پیچیده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌سازد.
سازمان صنایع هوافضا با تمرکز روی شاخص‌های توسعه فناوری و رویکرد به فناوری نسل چهارم دفاعی کیفیت محصولات خود را نیز افزایش داده است. شاخص‌هایی مانند افزایش دقت، افزایش ماندگاری، رادارگریزی، اثربخشی، تاکتیکی‌تر شدن و… که در کیفیت محصولات این سازمان مورد نظر قرارگرفته‌اند، همگی از مولفه‌های اصلی فناوری نسل چهارم می‌باشند.
در حوزه فضایی نیز طراحی و ساخت ماهواره برهای سفیر و سه پرتاب موفق پی در پی ماهواره‌های امید، رصد و نوید و همچنین کاوشگر پیشگام با ماموریت ارسال موجود زنده به فضا و کسب عنوان نخستین سازمان پرتاب کننده ماهواره در جهان اسلام، که مولود تلاش بی‌نظیر دانشمندان صنایع هوافضای وزارت دفاع و به عنوان نماد اقتدار علمی و فناوری ایران، نگاه بسیاری از کشورهای جهان و بویژه کشورهای اسلامی را به جمهوری اسلامی ایران معطوف نموده است.
این سازمان در حال حاضر نیز برنامه‌هایی برای طراحی وساخت پایگاههای جدید پرتاب فضایی و طراحی و ساخت ماهواره برهای قوی‌تر را نیز در دستور کار دارد که بزودی خبرهای مسرت بخش آن منتشر خواهد شد.
امید است با عنایات حضرت حق و تحت تدابیر حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، با اتکاء به توان دانشمندان و کارکنان متعهد و متخصص سازمان صنایع هوا فضای وزارت دفاع بتوانیم همواره نقش موثر و شایسته‌ای را در حفاظت از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا نموده، تداوم بخش راه شهیدان، موجب سرافرازی ملت عزیز ایران و فاتح قله‌های بلند علم و فناوری باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز