خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد:

۵۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار جمع موجودی صندوق توسعه ملی

کد خبر : ۱۱۷۸۱۷

نظارت را بر بازرسی ترجیح می‌دهم. چرا که معتقدیم اگر خشت اول کج گذاشته شود، تا ثریا دیوار کج می‌رود، بنابراین ما باید بررسی کنیم خشت اول کج گذاشته نشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور که ریاست نظارت و بازرسی صندوق توسعه ملی را بر عهده دارد با ارائه گزارشی از موجودی این صندوق گفت: برای پیشگیری از تشویش اذهان عمومی اعلام می‌کنم که جمع موجودی این صندوق ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است.
به گزارش ایلنا، «ناصر سراج» رئیس سازمان بازرسی کل کشور صبح امروز –یکشنبه - در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان قزوین با بیان اینکه ریاست نظارت و بازرسی صندوق توسعه ملی را بر عهده دارد، گفت: صندوق توسعه ملی از سه رکن هیات امنا، هیات عامل و هیات نظارت تشکیل شده است.

وی افزود: در رابطه با موجودی این صندوق اخیرا حرف‌های ضد ونقیض زیادی مطرح شده اما برای پیشگیری از تشویش اذهان عمومی مناسب می‌دانم گزارشی از موجودی صندوق بیان کنم.

سراج ادامه داد: صندوق توسعه ملی حدود ۲۴میلیارد دلار با بانک‌های عامل پروژه دارد، یعنی بانک‌ها این ۲۴ میلیارد را سرمایه گذاری کرده‌اند و اصل و سود آن تضمین شده است، ضمن اینکه بیش از ۱۸ میلیارد دلار نیز موجودی نقدی صندوق است که بخشی از آن از سوی بانک مرکزی در قالب‌های مختلف برداشت شده و جمع موجودی این صندوق ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار است.

وی با تاکید بر مقدم بودن امر نظارت بر بازرسی گفت: بنده نظارت را بر بازرسی ترجیح می‌دهم. چرا که معتقدیم اگر خشت اول کج گذاشته شود، تا ثریا دیوار کج می‌رود، بنابراین ما باید بررسی کنیم خشت اول کج گذاشته نشود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به سیری از بازرسی از زمان گذشته تاکنون، وظایف قانونی سازمان بازرسی کل کشور را تشریح کرد و گفت: سازمان بازرسی علاوه بر وظایفی که طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی بر عهده دارد، وظیفه دارد در حوزه بازرسی کلیه ادارات از وزارتخانه حتی رؤسای قوه تا پایین‌ترین سطح حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی هم یک وظیفه بازرسی مستمر و به صورت برنامه‌ای دارد و هم بازرسی موردی که به دستور فرامین مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور انجام می‌گیرد. بازرسی همچنین به شکایات مردمی نیز رسیدگی می‌کند. برای این اقدام در سازمان بازرسی کل کشور یک سامانه پیش بینی شده است که طی شبانه روز مردم می‌توانند وارد آن شده و شکایات خود را مطرح کرده و از نتیجه آن کسب اطلاع کنند و اگر راضی نشدند مجدد شکایت را مطرح کنند.

سراج با بیان اینکه وظایف جدیدی که بر عهده سازمان گذاشته شده است، در رابطه با مقابله با فساد است، گفت: طبق تبصره یک ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت اداری، سازمان بازرسی کل کشور مسؤول نظارت بر حسن اجراء این ماده(بازنگری و مهندسی مجدد سامانه پاسخگویی به شکایات و مکانیزه نمودن آن) است.

وی تصریح کرد: اگر این قانون را به درستی اجرایی کنیم نمی‌گوییم فساد ریشه کن می‌شود، ولی قطعا جرایم به حداقل خود خواهد رسید و بنده از آقای مشایخی می‌خواهم این قانون را به صورت فعال اجرایی کند تا شاهد پرونده سه هزار میلیاردی دیگری در آینده نباشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فرمان امیرالمومنین(ع) به مالک اش‌تر «والی مصر»، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ همه کارهای کارگزاران را تحت نظر بگیر و از میان مردمانی که اهل صدق و وفا هستند ناظرانی را برای آنان بگمار و…» اگر فرمان امیرالمومنین(ع) به مالک اش‌تر را در کشور اجرایی کنیم به هیچ موضوع دیگری نیاز نداریم.

سراج در این مراسم که با حضور امام جمعه، استاندار، رئیس کل دادگستری، دادستان، اعضای شورای قضایی و مدیران استان برگزار شد، از زحمات محمدحسین یزدان پناه مدیرکل بازرسی سابق استان قزوین تقدیر و احمدرضا مشایخی را به عنوان بازرسی کل استان قزوین معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز