خبرگزاری کار ایران

رییس‌قوءقضاییه به اشاره به مذاکرات ژنو:

کوچکترین ضعفی، طمع دشمن برمی‌انگیزد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۶

دو طرف مذاکره باید از نظر اقتدار با هم تناسب داشته باشند زیرا تنها در این صورت است که مذاکرات همپا و متوازن شکل خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵ «عزت کشور است»، اظهار داشت: با نشان دادن هر گونه ضعفی متضرر می‌شویم زیرا این کار طمع دشمنان را برمی‌انگیزد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، عاشورا را مشحون از عبرت‌ها، سرشار از پیام‌ها و مملو از درس‌ها دانست و تاکید کرد: یکی از پیام‌های جاویدان و همیشگی عاشورا این است که انسان نباید خود را ذلیلانه تسلیم دشمن کند.

رئیس دستگاه قضا از برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و حضور گسترده مردم قدردانی کرد و همچنین با تشکر از بیانات «ارزشمند، تاریخی و روشنگرانه» مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: همانطور که ایشان فرمودند راه عزت و پیشرفت کشور اتکا به خودمان است و ما باید به توانایی‌های مردم عزیزمان بویژه جوانان غیور کشور اتکا کنیم.

آیت ا…آملی لاریجانی با تاکید بر حمایت از دولت در مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: منظور از اینکه گفته می‌شود در برابر دشمن نباید ضعف نشان داد، فقط ضرورت پرهیز از ابراز ضعف در کلام نیست، بلکه باید کشور از درون قوی و مقتدر باشد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: دو طرف مذاکره باید از نظر اقتدار با هم تناسب داشته باشند زیرا تنها در این صورت است که مذاکرات همپا و متوازن شکل خواهد گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه «راه اقتدار کشور اتکا به نیروها و توانمندی‌های درونی است» افزود: هر زمانی که انسجام داخلی تضعیف شود، متضرر خواهیم شد.

رئیس قوه قضاییه با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: ما به رفتار آمریکایی‌ها در مذاکرات خوش‌بین نیستیم اما گفتگو‌های هسته‌ای اخیر حتماً آثار مثبتی در برخواهد داشت و کمترین نتیجه مذاکرات در مقطع کنونی این است که حجت بر عده‌ای در داخل و خارج کشور تمام می‌شود و باب تبلیغات نادرست بر ضد کشورمان و نیز بهانه‌جویی‌ها بسته می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با ابراز امیدواری درباره اینکه «دولت توانمندی‌های خود را در مذاکرات نشان دهد» تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی، نظام عقلانیت و منطق در کنار عزت و حکمت است.

آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش در تبیین برخی از عبرت‌ها و پیام‌های نهضت حسینی(ع)، عاشورا و محرم را «میدان عبرت‌ها» و «صحنه فهم چگونه زیستن» توصیف کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مهم هر انسان برخوردار از وجدان بیدار این است که چگونه زندگی کند. البته فهم نحوه خوب زیستن قدم نخست است و برای اینکه چنین معرفتی به مقام عمل برسد باید انسان‌های بافضیلتی نیز باشند تا بتوانند با غلبه بر وسوسه‌ها آنچه را که مقتضای عقل عملی است، در عالم خارج محقق کنند. رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه «قهرمانانه زیستن و قهرمانانه جان دادن» یک نحوه زندگی است، خاطرنشان کرد: در میان انواع قهرمانانه زیستن باید تفاوت قائل بود، زیرا قهرمان‌های زیادی در دنیا زندگی کرده‌اند اما زندگی قهرمانانه‌ ارزشمند آن است که عالی‌ترین کمال‌ها را هدف گرفته باشد و جریان عاشورا شرح چنین الگویی از «زندگی قهرمانانه» است.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه امام حسین(ع) در همه مراحل سفر از مکه تا کربلا به طور دائم «تذکر به حق» می‌دادند، گفت: از تعبیرات حضرت اباعبدالحسین(ع) در مسیر رسیدن به کربلا و همچنین خطبه‌های ایشان در روز عاشورا به روشنی درمی‌یابیم که این حادثه قدرت‌نمایی صرف دوطرف نبوده است. امام حسین(ع) دائماً تذکر به حق داده‌اند حتی چند بار در روز عاشورا خطبه‌ ایراد کردند؛ چنین کارهایی را نمی‌توان جنگیدن صرف نامید.

رئیس قوه قضاییه «ایستادگی در برابر ظلم» را از پیام‌های مهم عاشورا دانست و با یادآوری یکی از خطبه‌های ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: اباعبدالله(ع) در شروع حرکت در موسم حج، اطرافیان را جمع کردند و فرمودند «فانی اخاف ان یندرس هذا الحق و یذهب: همانا می ترسم این حق مندرس شود و از بین برود»؛ سپس به حاضران فرمودند به قبایلتان بروید و امر ما را برسانید.

آملی لاریجانی در ادامه کلامی دیگر از سیدالشهداء(ع) درباره امر به معروف و نهی ازمنکر را خاطرنشان کرد و افزود: امام(ع) امر به معروف و نهی از منکر را فریضه‌ای معرفی می‌کنند که اگر اقامه شود، دیگر فرایض نیز برپا داشته می‌شوند، ‌همچنین می‌فرمایند امر به معروف و نهی از منکر، در حقیقت دعوت به اسلام است.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه چنین عبارت هایی حاکی از آن است که در عاشورا، موضوع ابراز قدرت مطرح نبود، تصریح کرد: این عبرتی است برای مسلمانان، مومنان و بویژه کسانی که در جامعه اسلامی مسئولیت می‌پذیرند که هیچگاه بر سر قدرت با هم نجنگند، زیرا قدرت راهی است برای خدمت و اگر کسی به قدرتی رسید نباید به دنبال منافع دنیوی برود.

بر اساس این گزارش؛ دستور جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بررسی آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی بود که مورد بحثو بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت این ماده که تصریح نموده تعیین انواع خدمات عمومی و دستگاه‌ها و موسسات دولتی وعمومی پذیرنده محکومان و نحوه همکاری آنان با قاضی اجرای احکام و محکوم، به موجب آیین نامه ای است که پس از تهیه و تایید رئیس قوه قضاییه به تصویب هیئت وزیران می‌رسد که در خصوص این موضوع پس از بحثو بررسی مسئولان عالی قضایی مقرر شد کارگروهی تشکیل و در جلسه آتی مسئولان عالی قضایی مصوبات کارگروه مطرح و مورد بحثو بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز