خبرگزاری کار ایران

سید هادی خامنه ای عنوان کرد؛

بر اساس آمار اکثریت مردم حامی جبهه اصلاحات هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۶۴

در صورتی که مسئولان مذاکره کننده ایران، برای رسیدن به نتیجه عجله نداشته باشند و امتیازهای داده و گرفته را بطور منطقی بالانس کنند و خیلی به لبخندهای طرف مقابل اعتماد نکنند و ذوق زده نشوند، هر نتیجه ای حاصل شود قابل قبول است.

دبیرکل مجمع نیرو های خط امام(ره) آیت الله سید هادی خامنه ای در گفتگو با سایت خط امام(ره) گفت: اکثریت مردم براساس آمار و نتایج آرای انتخاباتی، حامی جبهه اصلاحات هستند.

به گزارش ایلنا، متن کامل مصاحبه دبیرکل مجمع نیرو های خط امام(ره) را در ادامه می خوانید:

سوال: نظر حضرتعالی در خصوص تداوم سر دادن شعار مرگ بر آمریکا بویژه در زمانیکه مذاکرات ایران و غرب و بویژه ایران و آمریکا برای حل و فصل پرونده هسته ای در حال انجام است چیست؟

پاسخ: ‌ در این مورد، چند نکته باید مد نظر قرار گیرد: اول اینکه موضعگیری های مردم اگر نشانه های حمایت از دولت را در برداشته باشد در این صورت، دولت در مذاکرات با طرف مقابل، موضع قوی تری خواهد داشت، طرف مقابل اگر دولت ایران را نماینده واقعی خواست و اراده مردم تلقی کند به آنها و مواضع شان اهمیت بیشتری خواهند داد.
دوم: بعضی از سیاستمداران معتقدند که موضع حکومت با موضع مردم متفاوت است، دنیا هم این را می داند و در همه جا مرسوم است که مردم علیه حکومت یک کشور(مثلا آمریکا) شعار می دهند ولی دولت با همان حکومت مذاکره می کند در زمان جنگ ویتنام و کامبوج، رزمندگان علیه اشغالگران آمریکا می جنگیدند “همزمان”سران با آمریکائی ها مشغول مذاکره بودند بنابراین نظریه، دولت فعلی ایران می تواند با عزم و احتیاط، به مذاکرات با آمریکائی ها ادامه بدهد، مردم هم شعار خودشان را بدهندچه بسا همین شعارها، به موضع دولت هم کمک کند، البته شعارمخالفت، الزاما مرگ بر فلان و بهمان نیست شعارهای برای مخالفت با ادبیات دیگری هم می توان داد.
سوم: بسیاری از صاحب نظران، براساس آمار و ارقام، این ادعا را که مردم خواستار شعار مرگ بر آمریکا هستند را قبول ندارند و گویندگانی را که در رسانه های عمومی، چنین ادعائی می کنند و از زبان مردم، سخن می گویند را فاقد اعتبار می دانند برای روشن شدن حقیقت بهترهمان است که دولت، به سنجش افکار به صورت دقیق بپردازد و نتیجه را بی کم و کاست، اعلام نماید تا از این پس، هرکسی ادعاهای شخصی یا گروهی خود را به نام مردم و ملت، مطرح نسازد.

سوال: نسبت شعارهای انقلابی با منافع ملی چگونه تعریف می شود؟ همانطور که حضرتعالی می دانید بسیاری از شعارهای انقلابی به مرور رنگ باختند و بنا به شرایط و مصالح کشور منسوخ شدند مثل مرگ بر شوروی یا مرگ بر آل سعود و تحریم حج بعد از کشتار حجاج ایرانی در سال ۶۶. آیا امکان دارد شعار مرگ بر آمریکا هم دچار همان سرنوشت بشود؟

پاسخ: پاسخ مثبت است، تردیدی نیست که هر اقدام عملی یا شعاری، توسط مسئولین، می باید مبتنی بر مصالح و منافع ملی باشد. تشخیص مصداق ها نیز بر عهده مسئولین است که اگر لازم دیدند می توانند از مردم هم سوال کنند بهرحال بنفع جمهوری اسلامی است که برای همیشه فرصت میدان داری و سوء استفاده را از گروههای خود سر و غیر مسئول بگیرد.

سوال: روند مذاکرات دولت جدید برای حل و فصل بحران هسته ای میان ایران و غرب را چگونه ارزیابی می کنید؟ برخی جریانات سیاسی آنرا سازشکارانه می دانند، شما فکر می کنید تا اینجا که تیم جدید پرونده هسته ای را بدست گرفته اند توانسته اند از منافع ملی حفاظت نمایند و در عین حال به اعتماد سازی با غرب بپردازند؟

پاسخ: ‌ روند فعلی به لحاظ شیوهای کار، معقول و قانونی بنظر می رسد. در صورتی که مسئولان مربوط، برای رسیدن به نتیجه عجله نداشته باشند و امتیازهای داده و گرفته را بطور منطقی بالانس کنند و خیلی به لبخندهای طرف مقابل اعتماد نکنند و ذوق زده نشوند، هر نتیجه ای حاصل شود قابل قبول است.

سوال: مقام معظم رهبری از اقدامات دیپلماسی دولت حمایت کرده اند و اعلام کرده اند نباید ماموران دولتی مسئول دراین مذاکرات را به سازش متهم کرد. اما رسانه ها و تریبونهای مدعی پیروی از رهبری همچنان به ایراد اتهامات خودشان می پردازند چرا؟

پاسخ: ‌جالب است بدانیدکه بنده پس از استماع سخنان رهبری در جمع دانشجویان و دانش آموزان که عمدتا در زمینه مذاکره با آمریکا بود احساس کردم موضع ایشان با موضع ما هیچ تفاوتی ندارد، اما اینطور که شما می گوئید معلوم می شود که متهم کنندگان دولت فعلی به سازشکاری، دارای مواضعی متفاوت با مواضع رهبری هستند، علت آن را بهتر است از خودشان بپرسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز